Food Show 2017: Handel wobec nowych trendów konsumenckich (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2017 15:56

Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; konsumenci lubią gotować, ale w większych miastach tempo życia jest szybsze, dlatego jest tam szansa na rozwój formatu sklepów convenience - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się 16 marca podczas Food Show 2017.

– Uważam, że innowacje udoskonalają tradycje, chociaż mówi się czasem, że innowacja jest wrogiem tradycji, ponieważ wprowadza zmiany – mówił Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i szef firmy doradczej FMCG Business Consulting, który moderował debatę. Zastanawiał się, co będzie w 2050 roku, w którym – według prognoz ekspertów – będzie na świecie prawie 10 mld ludności i w związku z tym mogą wystąpić problemy z ich wyżywieniem.

A jakie obecnie występują trendy konsumenckie i które z nich mogą się rozwinąć?

Świadomość konsumenta rośnie

– Można zauważyć zmiany w kierunku coraz większej świadomości konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszoplanową rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby "zaczepiać się" o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że jej firma spotyka się czasem z barierami w handlu. – Często dostajemy odpowiedzi od sieci handlowych, że np. budowanie lifestylowych okazji dla jajek jest bez sensu, ale my widzimy, że klienci tego potrzebują, nawet w przypadku takich podstawowych produktów jak przykładowo jajka – mówiła.

Trendy napędzane przez millenialsów

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie zdrową żywnością, ale trzeba się zastanowić się, o czym tak naprawdę myśli osoba, która mówi, że się zdrowo odżywia i czy swoje myśli wprowadza w czyn – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,50

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane