Food Show 2017: Jak wypromować markę własną? Trzeba stworzyć o niej opowieść

Autor: www.dlahandlu.pl 16 marca 2017 13:17

Markę własną trudno wypromować, ale może w tym pomóc tworzenie opowieści o jej historii i odwoływanie się do tradycji -  mówił podczas debaty "Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta" Andrzej Faliński, ekspert rynku handlu detalicznego.

- W przypadku marki własnej podstawową sprawą jest zrozumienie mechanizmu łańcucha dostaw. Od jakiegoś czasu interesuję się komunikowaniem kontentowym, a w szczególności tworzeniem opowieści o produkcie, jego historii. W marce własnej mamy 2 etapy rozwoju: marka własna jako klin pancerny cenowy dochodzący do coraz lepszej jakości i marka jako pomysł na kreowanie produktu lub grupy produktów i to jest clou sparwy. Marka musi również pozytywnie wiązać producenta i dystrybutora. Jednak jest problem z jej promocją. Rozwiązać ten problem może tworzenie opowieści o produkcie, która nie opisuje znakomitych cech samego produktu, ale ma się odwoływać do aspektów zdrowotnych, historycznych czy tradycji. Stąd też moda na polskość w firmach wywodzących się z innych krajów. Pomysł opowieści, historii jest niezagospodarowanym obszarem - podkreślił Andrzej Faliński – ekspert rynku handlu detalicznego. 

Panelista dodał, że na rynku tak gęstym jak polski, mogą przetrwać tylko dobre produkty. Produkty złej jakości szybko wypadają z rynku. 

Nie zgodziła się z nim Renata Kasprzycka, prezes spółki JAWO. - Ja uważam, że na naszym rodzimym rynku jest jednak dużo produktów niskiej jakości. Na przykład w segmencie mrożonek w którym działa nasza firma jest bardzo mało produktów premium i bardzo trudno zmienić tę sytuację. - uważa prezes.

Bogdan Twardowski, prezes spółki Madej Wróbel zaznaczył, że ma wieloletnie doświadczenie w markach własnych jako producent i jako dostawca. - Te produkty są obarczone najniższą rentownością sprzedaży. Nasza firma co pół roku negocjuje ceny z siecią Lidl, z którą współpracujemy. Lidl zawsze oczekuje tych samych cen lub nawet niższych, a ceny surowca przecież szybko się zmieniają. Sieć Lidl doskonale kreuje jakość marek własnych, zna swoich konsumentów i wie jakich produktów oczekują  - mówił panelista. 

Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że sieć ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę niskocenową, ale dobrą jakościowo (sieć posiada program "Nice Price", w którym cena danego produktu musi być przynajmniej o 1 gr niższa od konkurencji) oraz markę premium, gdzie firma ma mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakość. Prezes Specjału zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie jakie marki sprzedają się w danym regionie. 

Andrzej Faliński wspomniał, że jeden z przedstawicieli dużej francuskiej sieci powiedział, że marka własna premium = produkt lokalny, regionalny.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane