Food Show 2017: Jak wypromować markę własną? Trzeba stworzyć o niej opowieść

Autor: www.dlahandlu.pl 16 marca 2017 13:17

Markę własną trudno wypromować, ale może w tym pomóc tworzenie opowieści o jej historii i odwoływanie się do tradycji -  mówił podczas debaty "Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta" Andrzej Faliński, ekspert rynku handlu detalicznego.

- W przypadku marki własnej podstawową sprawą jest zrozumienie mechanizmu łańcucha dostaw. Od jakiegoś czasu interesuję się komunikowaniem kontentowym, a w szczególności tworzeniem opowieści o produkcie, jego historii. W marce własnej mamy 2 etapy rozwoju: marka własna jako klin pancerny cenowy dochodzący do coraz lepszej jakości i marka jako pomysł na kreowanie produktu lub grupy produktów i to jest clou sparwy. Marka musi również pozytywnie wiązać producenta i dystrybutora. Jednak jest problem z jej promocją. Rozwiązać ten problem może tworzenie opowieści o produkcie, która nie opisuje znakomitych cech samego produktu, ale ma się odwoływać do aspektów zdrowotnych, historycznych czy tradycji. Stąd też moda na polskość w firmach wywodzących się z innych krajów. Pomysł opowieści, historii jest niezagospodarowanym obszarem - podkreślił Andrzej Faliński – ekspert rynku handlu detalicznego. 

Panelista dodał, że na rynku tak gęstym jak polski, mogą przetrwać tylko dobre produkty. Produkty złej jakości szybko wypadają z rynku. 

Nie zgodziła się z nim Renata Kasprzycka, prezes spółki JAWO. - Ja uważam, że na naszym rodzimym rynku jest jednak dużo produktów niskiej jakości. Na przykład w segmencie mrożonek w którym działa nasza firma jest bardzo mało produktów premium i bardzo trudno zmienić tę sytuację. - uważa prezes.

Bogdan Twardowski, prezes spółki Madej Wróbel zaznaczył, że ma wieloletnie doświadczenie w markach własnych jako producent i jako dostawca. - Te produkty są obarczone najniższą rentownością sprzedaży. Nasza firma co pół roku negocjuje ceny z siecią Lidl, z którą współpracujemy. Lidl zawsze oczekuje tych samych cen lub nawet niższych, a ceny surowca przecież szybko się zmieniają. Sieć Lidl doskonale kreuje jakość marek własnych, zna swoich konsumentów i wie jakich produktów oczekują  - mówił panelista. 

Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że sieć ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę niskocenową, ale dobrą jakościowo (sieć posiada program "Nice Price", w którym cena danego produktu musi być przynajmniej o 1 gr niższa od konkurencji) oraz markę premium, gdzie firma ma mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakość. Prezes Specjału zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie jakie marki sprzedają się w danym regionie. 

Andrzej Faliński wspomniał, że jeden z przedstawicieli dużej francuskiej sieci powiedział, że marka własna premium = produkt lokalny, regionalny.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jan 2018-06-07 11:37:30

    Bardzo interesujący artykuł. Sam jestem właścicielem sporej restauracji w centrum Warszawy. Moi klienci są informowani po przez SMS o nowych promocjach, czy nowym menu. Dobrym narzędziem do rozsyłania takich wiadomości jest platforma . Umożliwia ona wygodny i prosty sposób komunikacji z klientem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.