Food Show 2017: Media kreują trend na eko, ale to wciąż znikomy rynek

www.portalspozywczy.pl 17 marca 2017 12:55

Marki muszą się coraz bardziej starać, ponieważ cena zaczyna powoli tracić swoją pierwszoplanową rolę; trend eko i bio jest widoczny i rosnący, ale to wciąż znikomy rynek; obecne trendy są napędzane przez millenialsów; Polacy deklarują chęć prozdrowotnego odżywiania, ale nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w ich koszyku zakupowym - to wnioski z debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się podczas Food Show 2017.

– Zauważam zmiany w kierunku coraz większej świadomości naszych konsumentów. Marki muszą się coraz bardziej starać, cena już przestała grać pierwszą rolę – mówiła Małgorzata Begier, Zarządzająca Marką, !eatme, Cursor SA.

– Produkty powinny być coraz lepszej jakości, ponieważ konsumenci coraz bardziej takich poszukują, m.in. coraz częściej czytają etykiety – dodała Małgorzata Begier.

Tłumaczyła, że do tego przyczyniły się same marki producenckie, które jakiś czas temu zaczęły informować, co to jest GMO, co to jest glumaminian sodu.

– Marki zaczęły napędzać budowanie samoświadomości konsumenta i ten trend według mnie będzie rósł. Konsumenci będą coraz częściej poszukiwać produktów jakościowych i potwierdzonych certyfikatami, będą analizować skład produktu. Widać też rosnący trend nabywania marek polskich. Marki szukają wytrychów, aby zaczepiać się o atrybuty prozdrowotne – wyjaśniała Małgorzata Begier.

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie zdrową żywotnością, ale trzeba się zastanowić się, co siedzi w głowie osoby, która mówi, że się zdrowo odżywia – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Tłumaczył, że jest bardzo duża dysproporcja między deklaracjami konsumentów na temat zdrowego odżywiają, a faktycznymi nawykami, co widać m.in. na przykładzie coraz większej liczby otyłych dzieci.

– W ostatnich latach dużo się zmieniło – półka z żywnością prozdrowotną zawsze funkcjonowała, ale 3-4 lata temu było na niej tylko kilka produktów, a obecnie świadomość konsumentów wzrasta i ta półka rośnie – mówiła Romana Drzewiecka, Team Leader Category, Management, Intermarché.

– Wpływa na to prasa, programy telewizyjne – to wszystko sprawia, że konsument szuka tych produktów, np. pyta o mąkę kasztanową czy olej kokosowy. Nasz sklep odpowiada na te zapytania i to się przekłada na poszerzenie tej półki – dodała.

– Jest kilka trendów w żywności. W wielu kategoriach marki przestają grać jakąkolwiek rolę. Dyskonty w coraz większym stopniu generują sprzedaż produktów marek własnych – mówił Robert Krzak prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Jego zdaniem trend na eco i bio jest bardzo ograniczony, ponieważ jest to znikomy rynek. – Nie wyobrażam sobie produkcji artykułów ekologicznych na masową skalę. Tak samo nie sądzę, że rozwinie się sprzedaż świeżej żywności przez internet – mówił.

Dodał, że przykładowo w Amsterdamie jest sieć posiadająca trzy-cztery sklepów, które mają tylko i wyłącznie ekologiczne produkty. Ale nie jest tak, że ta sieć dynamicznie się rozwija – tłumaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,36

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane