Food Show 2017: Nowoczesne technologie (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2017 19:21

Podczas debaty pt. Nowoczesne technologie, jaka odbyła się w w ramach Food Show w Katowicach dominującym tematem było zamawianie jedzenia za pośrednictwem nowoczesnych aplikacji, jak również coraz bardziej rozbudowane systemy wzajemnej komunikacji i opiniowania pomiędzy finalnym konsumentem, a restauracjami.

Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający Pyszne.pl, uważa, że rynek gastronomiczny jest zależny od dobrobytu. - To jak się rozwija, zależy od zamożności i od tego, ile pieniędzy zostaje po zaspokojeniu podstawowych potrzeb. Tryb życia w wielkich miastach, gdzie ludzie dużo pracują i nie mają czasu gotować, przekłada się na to, że zamawiają gotowe jedzenie. Jest to przede wszystkim pizza i kuchnia polska mówił dyrektor serwisu pyszne.pl

Z kolei Krzysztof Radoszewski – Dyrektor Generalny, UberEATS w Polsce, zwrócił uwagę, że liczba Polaków jedzących w restauracjach regularnie rośnie. Powołał się na badanie Polska na talerzu, z którego wynika, że już 45 proc. Polaków regularnie odwiedza restauracje. - U nas najczęściej są wybierane dania kuchni amerykańskiej, meksykańskiej i azjatyckiej – zauważył Radoszewski.

Natomiast Łukasz Sot, współzałożyciel, Cateromarket.pl, wskazuje na trent konsumencki, gdzie konsumenci są coraz w większym stopniu wymagający, ale są także coraz bardziej wyedukowani i świadomi żywieniowy. - Ludzie już nie jedzą, ale się odżywiają. Dużo pytają. Klienci wiedzą, że nie tylko smacznie należy jeść, ale przede wszystkim zdrowo. Ciągle rośnie nam liczba zapytań o zdrowe diety – mówił współzałożyciel, Cateromarket.pl.

Przemysław Bogdański, dyrektor Field Marketing, Cursor SA, Prezes, Pro-People Sp. z o.o. zwrócił uwagę, że nie można pominąć konieczności informowania konsumenta o składnikach. - Jest to wyraźny trend. Każdy chce wiedzieć z czego się składają produkty. Są już aplikacje pozwalające sprawdzić skład produktu przed jego kupieniem – mówił Przemysław Bogdański.

Moderator dyskusji, Sebastian Starzyński, dyrektor zarządzający ABR Sesta Sp. z o.o. był zdania, że konsument się rozdwaja. - Pierwsza grupa chce dobrze i smacznie zjeść, druga grupa to nisza, która ciągle rośnie – to świadomi konsumenci, którzy sprawdzają skład potrwa i dużo o nich wiedzą. Warto zaznaczyć, że Unia Europejska bardzo wspiera tą drugą grupę. Zauważa, że jedzenie ma także swoja funkcję społeczną. Ludzie się spotykają, razem wychodzą – mówił Sebastian Starzyński.

Do tego odniósł się Arkadiusz Krupicz, który jest zdania, że zamawianie jedzenia nie wyklucza funkcji społecznych. - Zamawianie może być wygodnie nawet dla grupy ludzi, który mogą zamówić jedzenie do domu czy biura i tam je wspólnie zjeść. W zależności od potrzeb możemy dostosować naszą ofertę – podkreślił dyrektor zarządzający Pyszne.pl

  • Karol 2017-03-22 14:42:40

    Dlaczego tak wąska dyskusja panelistów o nowoczesnych technologiach? tak dużo dzieje się że aż dziwne że kluczem rozmowy było dostarczanie żywności. Zgadzam się, że możliwości w weryfikacji składników online jest coraz istotna, ale to rozwój chatbotów do usprawnienia obsługi, powszechność rozwiązań mobilnych (geolokalizacja?), sharing i access economy, ale również rozwiązania e-commerce dla HoReCa i producentów - wiele wątków do omówienia w tak szerokim temacie. Może warto bardziej focusować tematy takich paneli?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane