Food Show 2017: Producenci muszą dbać o jakość produktu wspólnie z sieciami handlowymi

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2017 18:18

- Współpracując z Lidlem musieliśmy wywalczyć żeby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, gdyż w ten sposób będą dłużej świeże. Nasze owoce muszą też być traktowane delikatnie, np. nie można ich wysypać do pojemników jak kartofli. Musieliśmy postawić twarde warunki: Utrzymamy jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam, ale musimy razem dbać o ten produkt - mówił Adam Pajewski, członek zarządu Stowarzyszenia Sady Grójeckie, podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

Przedstawiciel Sadów Grójeckich jest zdania, że Polacy dojrzeli już do patriotyzmu lokalnego także w wymiarze kulinarnym.

- Podróżując po świecie możemy doświadczyć tego, że nasi producenci również produkują bardzo smacznie i zdrowo. Sieci handlowe także zauważają ten narastający trend w całej Polsce i, podobnie jak na Zachodzie, tworzą specjalne działy gdzie można kupić produkty regionalne z całego świata - dodał.

Pajewski przyznał, że wyzwaniem dla wielu producentów jest utrzymanie jakości produktu w momencie wejścia do sieci handlowych.

- Trzeba trzymać się jakości i nie zachłysnąć się tym, że już jesteśmy rozpoznawalni, nasz produkt jest znany. Nie można wówczas zejść do masówki aby produkt nie zaczął tracić na jakości. To wielkie wyzwanie, zarówno po stronie producentów, jak i sieci. Współpracując z Lidlem musieliśmy wywalczyć żeby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, bo tam jest niższa temperatura i będą dłużej świeże. Nasze owoce muszą też być traktowane delikatnie, np. nie mogą być wysypywane do pojemników jak kartofle. Musieliśmy postawić twarde warunki: Utrzymamy jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam, ale musimy razem dbać o ten produkt. Tak samo wszystkie inne marki lokalne z oznaczeniami muszą walczyć o to żeby ich produkt był wyróżniony, ustawiony w dobrym miejscu w sklepie i widoczny. W promocji produktów regionalnych długa droga przed nami, musimy wyznaczać nowe trendy, ale i uczyć się od najlepszych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,19

  • Śr

    5,88

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.