Food Show 2017: Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2017 18:58

O potencjale rozwoju rynku żywności ekologicznej, nowych niszach do zagospodarowania w tym segmencie oraz o świadomości polskiego konsumenta - rozmawiali paneliści podczas debaty zatytułowanej "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" w ramach Food Show 2017.

Debatę pt." Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" rozpoczęła prezentacją Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- Na rynku żywności funkcjonalnej można wyróżnić kilka dominujących trendów. Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty skierowane dla osób aktywnych, żywność dla alergików oraz produkty, które mają działanie i składniki zbliżone do lekarstw - mówiła podczas Food Show 2017.

Jej zdaniem produkty masowe dostępne na rynku starają się nawiązywać do zdrowego trybu życia dzisiejszego konsumenta. Polscy konsumenci zdają sobie sprawę, że to nie tylko zdrowa dieta ale i aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na ich wygląd i samopoczucie. W związku z tym zapotrzebowanie na produkty funkcjonalne, które nie tylko wesprą wydolność fizyczną, ale dodadzą energii czy też ułatwią zgubienie wagi, to ważny kierunek dla konsumentów.

- Z naszych obserwacji wynika, że zwykli konsumenci którzy nie uprawiają sportu na co dzień, również są zainteresowani produktami wyspecjalizowanymi pod ich potrzeby. Jednak chcą, żeby były ona jak najbardziej naturalne. Bardzo mocno odchodzą od produktów, które zawierają niezrozumiałe dla nich informacje na etykietach. To oni definiują nowe potrzeby i kierunki na rynku. Naturalność i dobry smak to jest coś, czego poszukują - wyliczała podczas konferencji Honorata Jarocka.

Kolejnym kierunkiem rozwoju dla masowego rynku są produkty z przyjemnościowym kontekstem oraz bardziej wyspecjalizowane produkty pod konkretne grupy odbiorców np. skierowane dla aktywnych kobiet. - Poza tym wiele produktów próbuje się wpasować w lifestylowe diety eliminacyjne, diety wegańskie, żywność wolną od glutenu - dodała. 

Zdaniem ekspertki duże jest również zapotrzebowanie na produkty wolne od różnych substancji, co jest efektem nie tylko rosnącej skali alergii. - Rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty wśród osób, które samoistnie rezygnują z pewnych składników, ponieważ wydaje im się że taka dieta eliminacyjna może być zdrowsze, co oczywiście może być kwestią sporną - mówiła Honorata Jarocka.

Z badania firmy Mintel wynika, że konsumenci w Polsce mówią o tym, że chętnie widzieliby szerszy asortyment produktów bezglutenowych jeśli chodzi o półkę z batonikami. Alarmują również, że na sklepowych półkach jest zbyt mało produktów bez laktozy w kategorii jogurtów.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane