Food Show 2017: Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 22 marca 2017 09:23

Food Show 2017: Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta (pełna relacja) fot. PTWP

Jak wypromować markę własną, jak tworzyć produkty z czystą etykietą, czego wymagają sieci handlowe i jakie oczekiwania mają konsumenci – nad tym kwestiami zastanawiali się uczestnicy panelu „Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta” która odbyła się podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Uczestnicy debaty starali się odpowiedzieć na pytanie: jak radzić sobie na rynku, na którym coraz mocniej rozpychają się sieci handlowe ze swoimi markami własnymi i jak budować markę swoich produktów brandowych.

- Każdy z przetwórców zastanawia się jak konkurować z markami własnymi. My oczywiście również. Jawo pozycjonuje się jako produkty premium z górnej półki, a te są poza centrum zainteresowania marek własnych. Produkujemy tego typu produkty, ale kierujemy je do food serwisu, czyli do operatorów, dla których jakość i specyfikacja produktu ma dużo większe znaczenie niż tylko cena – mówiła Renata Kasprzycka, prezes zarządu spółki JAWO. 

Bogdan Twardowski, prezes spółki Madej Wróbel podkreślił siłę kategorii wędlin w koszyku zakupowym polskich gospodarstw domowych. – Nasza firma jest znana przede wszystkim z produkcji kiełbas, a Polacy kochają ten produkt. Co trzeci kilogram spożywanych wędlin to kiełbasy. Cztery lata temu postanowiliśmy jeszcze mocniej zainwestować w tę kategorię m.in. poprzez działania promocyjne BTL i ATL. Dzięki temu naszymi produktami zainteresowały się prawie wszystkie sieci handlowe – wyjaśnił prezes.

Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że jego firma ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę nisko cenową, ale dobrą jakościowo (sieć posiada program "Nice Price", w którym cena danego produktu musi być co najmniej o 1 gr niższa od konkurencji) oraz markę premium, obejmującą mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakości. Prezes Specjału zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie jakie marki sprzedają się w danym regionie. Ważne jest, aby nie rywalizować za wszelką cenę z produktami, które na danym terytorium po prostu świetnie się sprzedają.
Firma Specjał prowadzi również program szkoleniowy „Uniwersytet Przedsiębiorczości” za pomocą którego wspiera swoich franczyzobiorców w kreowaniu marek. - Uczymy naszych partnerów jak kategoryzować i eksponować marki, jak podawać cenę i obsługiwać klienta, ale i tutaj bierzemy pod uwagę regionalizację – podkreślał uczestnik debaty.

Jak wypromować markę własną? Stworzyć o niej opowieść!

Andrzej Faliński, ekspert rynku handlu detalicznego, stwierdził, że markę własną trudno wypromować, ale może w tym pomóc tworzenie opowieści o jej historii i odwoływanie się do tradycji.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,50

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane