Food Show 2017: Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 22 marca 2017 09:23

Food Show 2017: Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta (pełna relacja) fot. PTWP

Jak wypromować markę własną, jak tworzyć produkty z czystą etykietą, czego wymagają sieci handlowe i jakie oczekiwania mają konsumenci – nad tym kwestiami zastanawiali się uczestnicy panelu „Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta” która odbyła się podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Uczestnicy debaty starali się odpowiedzieć na pytanie: jak radzić sobie na rynku, na którym coraz mocniej rozpychają się sieci handlowe ze swoimi markami własnymi i jak budować markę swoich produktów brandowych.

- Każdy z przetwórców zastanawia się jak konkurować z markami własnymi. My oczywiście również. Jawo pozycjonuje się jako produkty premium z górnej półki, a te są poza centrum zainteresowania marek własnych. Produkujemy tego typu produkty, ale kierujemy je do food serwisu, czyli do operatorów, dla których jakość i specyfikacja produktu ma dużo większe znaczenie niż tylko cena – mówiła Renata Kasprzycka, prezes zarządu spółki JAWO. 

Bogdan Twardowski, prezes spółki Madej Wróbel podkreślił siłę kategorii wędlin w koszyku zakupowym polskich gospodarstw domowych. – Nasza firma jest znana przede wszystkim z produkcji kiełbas, a Polacy kochają ten produkt. Co trzeci kilogram spożywanych wędlin to kiełbasy. Cztery lata temu postanowiliśmy jeszcze mocniej zainwestować w tę kategorię m.in. poprzez działania promocyjne BTL i ATL. Dzięki temu naszymi produktami zainteresowały się prawie wszystkie sieci handlowe – wyjaśnił prezes.

Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że jego firma ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę nisko cenową, ale dobrą jakościowo (sieć posiada program "Nice Price", w którym cena danego produktu musi być co najmniej o 1 gr niższa od konkurencji) oraz markę premium, obejmującą mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakości. Prezes Specjału zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie jakie marki sprzedają się w danym regionie. Ważne jest, aby nie rywalizować za wszelką cenę z produktami, które na danym terytorium po prostu świetnie się sprzedają.
Firma Specjał prowadzi również program szkoleniowy „Uniwersytet Przedsiębiorczości” za pomocą którego wspiera swoich franczyzobiorców w kreowaniu marek. - Uczymy naszych partnerów jak kategoryzować i eksponować marki, jak podawać cenę i obsługiwać klienta, ale i tutaj bierzemy pod uwagę regionalizację – podkreślał uczestnik debaty.

Jak wypromować markę własną? Stworzyć o niej opowieść!

Andrzej Faliński, ekspert rynku handlu detalicznego, stwierdził, że markę własną trudno wypromować, ale może w tym pomóc tworzenie opowieści o jej historii i odwoływanie się do tradycji.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.