Food Show 2017: Rynek gastro ma dobre perspektywy, ale też sporo wyzwań (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2017 16:01

Perspektywy rynku gastronomicznego w Polsce są bardzo obiecujące i rynek będzie rósł w najbliższych latach, ale będzie też stał przed różnego rodzaju wyzwaniami takimi jak m.in. trudności w znalezieniu wykwalifikowanych pracowników czy rosnące koszty pracy – mówili paneliści debaty "Polska gastronomia wobec wyzwań ekonomicznych i prawnych" podczas Food Show 2017.

Paneliści mówili m.in. o znaczeniu branży HoReCa dla polskiej gospodarki, o wydatkach Polaków związanych z gastronomią, a także o szansach i barierach dla rozwoju branży HoReCa.

Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK mówiła, że od kilku lat branża gastronomiczna rośnie zarówno pod względem liczby placówek gastronomicznych jak i pod względem konsumentów. Rosną też wydatki konsumentów na cele gastronomiczne.

Piotr Niemiec, właściciel Grupa Gastromall, również wskazał na wzrosty branży i mówił, że rynek gastronomiczny rośnie i będzie rósł jeszcze przez długie lata.

- Nasi klienci bywający w centrach handlowych prowadzą coraz szybszy tryb życia i coraz częściej jedzą poza domem, bo obowiązki w pracy i brak czasu nie pozwalają im na to by poświęcać czas na gotowanie obiadów w domu. Dodatkowo szukają nowych smaków, a np. młodzi ludzie coraz częściej podróżują i chcą też, aby smaki poznane podczas takich podróży powtarzały się również w kraju – mówił Piotr Niemiec.

Dodał, że najlepszym wyznacznikiem wzrostu rynku jest to, że strefy food court w centrach handlowych są coraz większe.

- Centra handlowe stają się też swojego rodzaju show roomami, a cała oferta usługowa, w którą wpisuje się również gastronomia, będzie siłą rzeczy rozwijała się bardzo mocno - mówił.

Jakie segmenty rynku gastronomicznego będą rozwijały się najszybciej? - Tu są duże rozbieżności, bo np. według statystyk GUS w ostatnich latach otwiera się najwięcej restauracji, na drugim miejscu są bary, a na trzecim punkty szybkiej gastronomii, fast foody, a potem pozostałe, czyli np. food trucki – mówił Piotr Niemiec.

- Patrząc jednak na inne statystki, na pierwszym miejscu są bary szybkiej obsługi, ale nie mam tu na myśli typowego fast foodu, ale fast casual, takie restauracje codzienne. Według tych statystyk ok. 49 proc. rynku gastronomicznego stanowią właśnie tego typu restauracje fast casual, a do tego typu restauracji zalicza się nasza restauracja Olimp – dodał Niemiec, którego Grupa Gastromall zarządza ponad 60 restauracjami marki Olimp.

Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny/COO, QLT Restaurant&Bar, operator sieci Bierhalle ocenił z kolei, że potencjał rozwoju rynku gastronomii jest nieskończony.

- Sky is the limit. Wszyscy lubimy dobrze zjeść i to się nie zmieni, zmieniają się nawyki żywieniowe, więc jestem spokojny o przyszłość tego sektora – mówił Stanisław Magdij.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane