Food Show 2017: Short Stories. Inspiracje, prekursorzy, innowacyjne koncepty (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2017 15:27

Food Show 2017: Short Stories. Inspiracje, prekursorzy, innowacyjne koncepty (pełna relacja) Uczestnicy sesji Short Stories, fot. PTWP

Po pierwsze - pasja, po drugie - szczerość i autentyczność, po trzecie - ciężka praca. Oto przepisy na sukces w biznesie gastronomicznym, jakimi podzielili się uczestnicy sesji "Short stories. Inspiracje, prekursorzy, innowacyjne koncepty": Arletta Ziemian z Browaru Stu Mostów, Jolanta Kleser z Pracowni SMAKU Jolanty Kleser, Jakub Faron z MAD MICK i Żurowni, Marcin Gilowski - manager Tel Aviv Food & Wine, Justyna Ładzińska - manager restauracji Cadenza, Paweł Łukasik i Grzegorz Targosz - autorzy książek i bloga Gotowanie z pasją oraz Karolina i Maciej Szaciłło - autorzy książek i bloga Medytujemy. Siedem historii i siedem dowodów na to, że marzenia się spełniają.

Arletta Ziemian, Browar Stu Mostów
Miejsce spotkań i inspiracji
Aby zrozumieć sukces Browaru Stu Mostów warto nawiązać do historii Wrocławia. Miasto ma najstarsze w Polsce, liczące 800 lat tradycje browarnicze. Rzesze ludzi, którzy znają się na piwie i kilka pokoleń piwowarów. 

- Browar powstał dokładnie 10 lat po zamknięciu ostatniego z wielkich wrocławskich Browarów – Piastowskiego. Historia nabrała tempa. Zaczęły powstawać kolejne rzemieślnicze inicjatywy. Browar Stu Mostów szybko stał się miejscem spotkań. Postawiliśmy na edukację. Browar można zwiedzać i dowiedzieć się czym różni się produkcja rzemieślnicza od masowej. Wrocław stoi rzemieślniczym piwem. Często nazywany jest Miastem Dobrego Piwa – mówi Arletta Zieman.
Browar Stu Mostów to obecnie trzy marki, pod którymi warzy się piwa - WRCLW, Salamander oraz ART. Wszystkie ze złotymi medalami na najważniejszych polskich i światowych konkursach.
- Pierwsza to WRCLW. Marka wzmacnia naszą regionalną tożsamość i świadomość smaku. Firmuje spotkania, w których udział biorą producenci lokalnej żywności, restauratorzy, kucharze, dziennikarze mediów kulinarnych, których celem jest podnoszenie świadomości i tożsamości kulinarnej. Czyta się WROCŁAW, choć w nazwie są tylko spółgłoski. Pod tą marką warzymy piwa klasyczne w nowych aranżacjach.

Druga marka to Salamander. To piwa nowofalowe, bardzo dziś popularne. Markę stworzyliśmy po to, żeby pokazać moc spotkania przy piwie. Spotkania z przyjaciółmi i w dobrym towarzystwie. Salamander to stary piwny zwyczaj, który powstał na początku XIX wieku we Wrocławiu.
Trzecią naszą marką jest ART. Ta marka promuje współpracę i wymianę doświadczeń. Budujemy nią mosty pomiędzy ludźmi i pomiędzy stylami piwa. Warzymy piwa w kooperacji z innymi browarami. Pod marką ART po raz pierwszy w historii polskiego kraftu warzyli Niemcy, Amerykanie i Hiszpanie. Idea współpracy i wymiany doświadczeń zaowocowała powstaniem Piwnych Mostów z Holandią, z Browarem Jopen i z Hiszpanią, z Naparbier. To jedne z najlepszych rzemieślniczych browarów w Europie – wyjaśnia Arletta Ziemian.

Browar Stu Mostów szykuje się do rozbudowy. - W tej chwili nasze moce produkcyjne to około 4 tys. hektolitrów rocznie, ale w tym roku powiększymy je na pewno ponad dwukrotnie. Ponad pół roku temu powołaliśmy do życia Concept Stu Mostów. To pracownia kucharzy i rzemieślników, serowara, piekarza i cukiernika. Wykorzystujemy produkty browaru - piwo, brzeczkę, słody. Wypiekamy słynne piwne precli. Zaczęliśmy robić też chleby na piwnym zakwasie, z użyciem młóta browarnianego. Robimy musztardy z brzeczką.

- Edukujemy. Łączymy piwo z jedzeniem. Dobieramy piwa do dań. Szeroko współpracujemy z HoReCa. Organizujemy warsztaty i promujemy rzemiosło. Concept dał nam możliwość przyciągnięcia do Browaru wielu pasjonatów dobrego jedzenia i lokalnych producentów. Wszystko w jednym celu – pokazać jak ciekawe jest piwo, nasz narodowy trunek, i sprawić by było częścią dyskusji na temat smaku. Udaje nam się to we Wrocławiu, do którego serdecznie Państwa zapraszam – podsumowała współzałożycielka Browaru Stu Mostów.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane