Food Show 2017: Wśród trendów kulinarnych w Polsce dominują smaki Azji

www.portalspozywczy.pl 17 marca 2017 10:40

- Polacy zaczynają poszukiwać w restauracjach prawdziwego jedzenia, ale chodzi już nie tylko o potrawy. Coraz częściej liczy się dostarczenie gościom wrażeń, interakcji, zabawy przy stole - mówił podczas debaty "Polska gastronomia wobec wyzwań ekonomicznych i prawnych" na Food Show 2017 Mateusz Kręcina, szef kuchni i niezależny doradca kulinarny.

Mateusz Kręcina przyznał, że polscy kucharze przez długi czas nie mogli zdobywać doświadczenia w kraju w czołowych restauracjach, np. z gwiazdkami Michelin.

- Do Michelina jako Polacy musimy jeszcze trochę dojrzeć. Przez kilka lat pracowałem w Anglii, ponieważ w Polsce tego doświadczenia nie mogliśmy zdobyć. Po uczestnictwie w piątej edycji Top Chef uznałem, że otworzę małą restaurację na 25 osób. Po ośmiu miesiącach niemal zdeklasowaliśmy konkurencję w Bielsku-Białej, ale tylko dlatego, że co tydzień przygotowujemy 10 nowych specjalności - dodaje.

Zdaniem Kręciny Polacy poszukują w restauracjach prawdziwego jedzenia, a niezwykle istotną kwestią jest serwis na wysokim poziomie.

- W restauracjach nie szukamy już do końca samego jedzenia, a wrażeń, interakcji, zabawy przy stole. Jeśli lokal serwuje coś, co można kupić w markecie to jest problem. Jeszcze większym problemem jest jednak to, że nie mamy ludzi wykwalifikowanych do pracy w tej branży - dodaje.

Jak przyznał, wśród trendów kulinarnych w Polsce dominują smaki Azji, ale renesans przeżywa kuchnia polska wzbogacona o nowe składniki i przygotowywana w oparciu o nowoczesne technologie.

- Trzeba słuchać ludzi. Dlatego w naszych restauracjach rozdajemy klientom ankiety. Dzięki temu wiemy co zmieniać i w jakim kierunku podążać. Klienta trzeba zaskakiwać. Jako Polacy nie byliśmy nauczeni spędzania czasu w restauracji tak jak ma to miejsce np. we Włoszech. Powoli się to zmienia dzięki podróżom zagranicznym - dodaje.

Mateusz Kręcina jest zdania, że poziom wyszkolenia pracownika w polskiej gastronomii na szanse się poprawić dzięki Brexitowi.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.