Food Show 2017: Zarządzanie w biznesie restauracyjnym (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 19 marca 2017 17:31

Food Show 2017: Zarządzanie w biznesie restauracyjnym (pełna relacja) fot. PTWP

Dziś zespołem ludzkim zarządza się zupełnie inaczej, niż jeszcze 10 lat temu. Na rynku pracy pojawiło się nowe pokolenie, które wymaga nowego podejścia. Samo wydawanie poleceń się nie sprawdza. Relacja przełożony-podwładny musi być partnerska – to wnioski płynące z debaty „Zarządzanie w biznesie restauracyjnym”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Polecenia i rozkazy już nie działają

 - To wymóg dzisiejszych czasów, aby zarządzanie skupić na ludziach. Osoby wchodzące na rynek pracy wymagają indywidualnego podejścia, doceniania za małe etapy, chwalenia za dobrze wykonaną pracę. Dziś nie można tylko wymagać, te czasy już minęły – mówił uczestnik debaty Paweł Oszczyk, Szef Kuchni w La Rotisserie w Warszawie. Podobnie uważa Krzysztof Kaliciński, Business Development & Operations Director w Green Caffe Nero. – Kiedyś wydawało się polecenia. Dziś młodzi ludzie dopytują dlaczego mają zrobić daną rzecz w ten właśnie sposób. Nie wystarcza im sama decyzja przełożonego. To powrót do relacji międzyludzkich. Dziś nie ma już służebności. A pamiętajmy, że relacja miedzy personelem rzutuje na relacje z klientami. Relacje partnerskie nie oznaczają jednak, że nie ma żadnych reguł obowiązujących na linii pracownik-pracodawca. Jak muszę udowadniać, że jestem przełożonym, to znaczy, że tak naprawdę nim nie jestem. Reguły musza być wyczuwalne – mówił Krzysztof Kaliciński.
Uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że dziś na świecie panuje system zarządzania opartego na partnerstwie. Wojciech Jazowiecki, Dyrektor Zarządzający, MJM Group, dodał, że obecnie firma MJM zatrudnia ok. 550 osób. - W dzisiejszych czasach zarządzanie taką grupą jest bardzo trudne. Dziś o pracownika trzeba zadbać i go docenić. Firmy budują pracownicy, a nie osoby zarządzające – akcentował uczestnik debaty. Joanna Ochniak, Przewodnicząca Komitetu Kobiet w Światowym Stowarzyszeniu Szefów Kuchni, zauważyła, że osób zarządzających i ich wpływu na funkcjonowanie całej załogi nie należy bagatelizować. – Ryba psuje się od głowy. Zarządzający są pewnym wzorcem zachowań dla podległych im pracowników. To oni wyznaczają standardy. Trzeba też pamiętać, że relacje partnerskie nie zwalniają od zasad profesjonalizmu co do stroju, zachowania. W restauracji nie może panować bylejakość – podkreślała.
Podobnego zdania jest Paweł Oszczyk. – Często zanim wydam polecenie swojemu pracownikowi, daną rzecz zrobię sam, aby mu pokazać, że zadanie jest wykonalne i można je zrobić w określonym czasie. Jeśli chodzi o sam aspekt doceniania pracowników, pamiętajmy, że na pensję osoby zarządzającej pracują osoby im podlegle – podsumował. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.