Food Show 2017: Zarządzanie w biznesie restauracyjnym (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 19 marca 2017 17:31

Food Show 2017: Zarządzanie w biznesie restauracyjnym (pełna relacja) fot. PTWP

Dziś zespołem ludzkim zarządza się zupełnie inaczej, niż jeszcze 10 lat temu. Na rynku pracy pojawiło się nowe pokolenie, które wymaga nowego podejścia. Samo wydawanie poleceń się nie sprawdza. Relacja przełożony-podwładny musi być partnerska – to wnioski płynące z debaty „Zarządzanie w biznesie restauracyjnym”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Polecenia i rozkazy już nie działają

 - To wymóg dzisiejszych czasów, aby zarządzanie skupić na ludziach. Osoby wchodzące na rynek pracy wymagają indywidualnego podejścia, doceniania za małe etapy, chwalenia za dobrze wykonaną pracę. Dziś nie można tylko wymagać, te czasy już minęły – mówił uczestnik debaty Paweł Oszczyk, Szef Kuchni w La Rotisserie w Warszawie. Podobnie uważa Krzysztof Kaliciński, Business Development & Operations Director w Green Caffe Nero. – Kiedyś wydawało się polecenia. Dziś młodzi ludzie dopytują dlaczego mają zrobić daną rzecz w ten właśnie sposób. Nie wystarcza im sama decyzja przełożonego. To powrót do relacji międzyludzkich. Dziś nie ma już służebności. A pamiętajmy, że relacja miedzy personelem rzutuje na relacje z klientami. Relacje partnerskie nie oznaczają jednak, że nie ma żadnych reguł obowiązujących na linii pracownik-pracodawca. Jak muszę udowadniać, że jestem przełożonym, to znaczy, że tak naprawdę nim nie jestem. Reguły musza być wyczuwalne – mówił Krzysztof Kaliciński.
Uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że dziś na świecie panuje system zarządzania opartego na partnerstwie. Wojciech Jazowiecki, Dyrektor Zarządzający, MJM Group, dodał, że obecnie firma MJM zatrudnia ok. 550 osób. - W dzisiejszych czasach zarządzanie taką grupą jest bardzo trudne. Dziś o pracownika trzeba zadbać i go docenić. Firmy budują pracownicy, a nie osoby zarządzające – akcentował uczestnik debaty. Joanna Ochniak, Przewodnicząca Komitetu Kobiet w Światowym Stowarzyszeniu Szefów Kuchni, zauważyła, że osób zarządzających i ich wpływu na funkcjonowanie całej załogi nie należy bagatelizować. – Ryba psuje się od głowy. Zarządzający są pewnym wzorcem zachowań dla podległych im pracowników. To oni wyznaczają standardy. Trzeba też pamiętać, że relacje partnerskie nie zwalniają od zasad profesjonalizmu co do stroju, zachowania. W restauracji nie może panować bylejakość – podkreślała.
Podobnego zdania jest Paweł Oszczyk. – Często zanim wydam polecenie swojemu pracownikowi, daną rzecz zrobię sam, aby mu pokazać, że zadanie jest wykonalne i można je zrobić w określonym czasie. Jeśli chodzi o sam aspekt doceniania pracowników, pamiętajmy, że na pensję osoby zarządzającej pracują osoby im podlegle – podsumował. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane