Food Show: Jak można połączyć innowacyjność z tradycyjnością produktu?

W przypadku produktów tradycyjnych, a więc nie zawierających sztucznych barwników czy konserwantów, innowacyjność dotyczy opakowania i technologii. Chodzi o to, by produkty mogły być świeże, nie zawierać konserwantów i barwników, a z drugiej strony być bezpieczne dla konsumenta – oceniali uczestnicy debaty "Żywność w centrum uwagi świata. Jedzenie w randze sztuki", która odbyła się 12 marca 2018 roku w ramach Food Show 2018.
Zdaniem Łukasza Dominiaka, dyrektora generalnego Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, w segmencie drobiarskim innowacje idą raczej w kierunku opakowań oraz technologii, np. związanych z mrożeniem produktu. Przykładem mogą być produkty w specjalnych opakowaniach, do samodzielnego przygotowania w mikrofalówce.
- Naszym głównym rynkiem eksportowym jest Wielka Brytania, gdzie jest wiele różnego rodzaju opakowań, które wymuszają na konsumencie zaangażowanie w ostateczne przygotowanie produktu. Przykładem są tacki do mikrofalówki. Koszt takich produktów jest jednak dosyć wysoki więc nasz rynek nie jest jeszcze gotowy na tak daleko idące innowacje - mówił. Dodał, że obecnie poszukiwane są nowe technologie na przykład związane z mrożeniem, aby można było produkt rozmrażać sukcesywnie, nie w całości.
Przeczytaj także:
Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zwrócił uwagę, że w przypadku produktów tradycyjnych, a więc nie zawierających sztucznych barwników czy konserwantów, innowacyjność dotyczy opakowania.
- Na Food Show widzimy mnóstwo tradycyjnych produktów, które są przygotowywane w sposób innowacyjny, np. używając prostych składników i prostych technologii. To absurd, że za najbardziej innowacyjne uznajemy coś co było dawno robione, ale te produkty są innowacyjne. One wymagają innowacyjnego podejścia choćby do opakowań, aby produkty mogły być świeże i jednocześnie nie zawierać konserwantów i barwników, a z drugiej strony być bezpieczne dla konsumenta. To jest duże wyzwanie – mówił Andrzej Gantner. - Wydaje mi się, że ten trend będzie kontynuowany, innowacyjność w opakowania bardzo się zwiększa - dodał.
Zastanawiał się, jak można wprowadzić innowacje w tak tradycyjnych produktach jak mięso? W tym przypadku nowość może dotyczyć właśnie opakowania. Dyrektor generalny PFPŻ podał przykład produktu, z którym zetknął się niedawno – gotowego do przyrządzenia schabu ze śliwką, który jest przeznaczony po pieczenia w specjalnym foliowym opakowaniu. Cały proces pieczenia trwa około 40 minut. – Postęp powinien dotyczyć bezpieczeństwa żywności, a także technologii przywracania tradycyjnej receptury – mówił Andrzej Gantner.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł