Food Show: Przejście z handlu detalicznego do gastronomii jest dla producenta trudne

Autor: portalspozywczy.pl 23 marca 2017 21:59

Sporo firm stara się dopasować swoje produkty do rynku HoReCa. Dla wielu z nich przejście z handlu detalicznego do gastronomicznego jest bardzo trudne, ponieważ oba rynki diametralnie się od siebie różnią - powiedział Marian Piórkowski – Sales Manager Poland, Lithuania& Latvia, Debic podczas debaty„Idealny dostawca dla gastronomii – oczekiwania sieci gastronomicznych wobec partnerów i produktów”, która odbyła się w ramach imprezy Food Show 2017 w Katowicach.

Postęp rynku HoReCa jest zauważalny niemal na każdym kroku. Coraz więcej marek specjalizujących się w handlu detalicznym chce zaistnieć w gastronomii, upatrując tam swój sukces. Zdaniem Mariana Piórkowskiego, aby móc stać się ważnym graczem na rynku gastronomicznym, trzeba idealnie dopasować swoją ofertę do jego potrzeb.

- Traktujemy rynek gastronomiczny jako docelowy. Nasza oferta jest w stu procentach dostosowana do rynku HoReCa. Proces powstawania naszych produktów jest konsultowany z szefami kuchni poszczególnych restauracji, ponieważ nasze śmietany staną się składnikiem tworzonych przez kucharzy potraw i muszą perfekcyjnie wpisywać się w przygotowany przez nich przepis. Tej jakości nie dostaną Państwo w domu, trzeba wyjść do restauracji i tam spróbować tych produktów. Wiele firm stara się dopasować swoje produkty do rynku HoReCa. Dla wielu z nich przejście z handlu detalicznego do gastronomicznego jest bardzo trudne, ponieważ oba rynki diametralnie się od siebie różnią. Trzeba zmienić podejście do biznesu i całkowicie inaczej planować swoje działania – tłumaczył Marian Piórkowski – Sales Manager Poland, Lithuania& Latvia, Debic.

Odpowiednio sprecyzowana oferta, dopasowana indywidualnie do potrzeb klienta, a także działania logistyczne jak np. transport, czas realizacji zamówienia budują wzajemne zaufanie pomiędzy dostawcą a restauratorem. Według Mariana Piotrowskiego ważne jest oparcie współpracy na długotrwałej relacji pomiędzy producentem a dystrybutorem.

- Rynek HoReCa ma to do siebie, że my jako producent docieramy do konsumenta poprzez dystrybutora. Nasz produkt musi być atrakcyjny dla nich obu. Potrzebujemy poznać potrzeby klienta. Indywidualnie dopasowujemy naszą ofertę, żeby spełniała jego oczekiwania, stąd też blisko 10 różnych śmietan w naszej ofercie. Klienci, których potrzeby zostały zaspokojone przez nasze produkty pozostają lojalni wobec naszej marki. Jesteśmy na rynku od 9 lat, jeśli ktoś w tym czasie zaczął pracować z naszymi produktami, to nie wraca już do poprzedniego. Mamy produkt najdroższy na rynku, ale producenci mają świadomość, że przekłada się to na jakość i stawiają na naszą ofertę– ocenił Sales Manager Poland, Lithuania& Latvia, Debic.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane