Food Show: W 2018 roku modna będzie żywność świecąca i błyszcząca

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2018 11:05

- W 2017 modne były tęczowe kolory, nawet w tak nietypowych produktach jak kawy latte, czekolady i bajgle. Rok 2018 ma być rokiem rzeczy świecących i błyszczących. Stąd takie właśnie posypki na napojach, produktach. Modny będzie także kolor różowy - mówiła Marta Glinka, ekspert ds. trendów kulinarnych, konsultant marketingowy sektora spożywczego, blogerka restauracyjna (Restaurantica.pl), właścicielka portalu Warsawfoodie.pl podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Marta Glinka przyznała, że jedzenie jest dziś bardzo modnym tematem. Dlatego każdy, kto się nim zajmuje, chce coś powiedzieć na ten temat.

- Co roku anglojęzyczne portale publikują obszerne zestawienia trendów. Jeden z nich wyróżnił ich aż 140. Nic dziwnego, że trudno się w tym połapać. Jednak najczęściej pojawia się kilka kierunków: zdrowy styl życia, niemarnowanie jedzenia, oraz kolorowe jedzenie, którego forma i wygląd na wpływ na to, co wybieramy - dodała.

Omawiając trend "zdrowie" Glinka podkreśla, że przyszłością wydaje się jedzenie roślin jako zdrowa alternatywa dla mięsa, a także flexitarianizm, czyli stopniowe zmniejszanie ilości mięsa w naszej diecie.

- W sklepach można już kupić alternatywy dla mięsa: roślinne burgery, steki itp. Popularnym składnikiem w produktach dla wege- i flexitarian jest aquafaba - solanka wytworzona podczas przerabiania ciecierzycy. Jest ona składnikiem m.in. majonezów wegańskich. Coraz więcej roślin używa się do zastępowania np. owoców morza, masła czy jogurtu. Wzrasta także znaczenie roślin jeśli chodzi o składniki produktu. Np. w napojach kluczowe trendy na 2018 rok to: imbir, matcha, kurkuma moringa, lawenda, kwiat niebieskiego groszku i kardamon - dodała.

Glinka zauważa, że coraz większe znaczenie na rynku zdobywają produkty funkcjonalne.

- Nie chodzi tu tylko o dobrze znaną już funkcjonalność energetyczną, np. zwiększoną zawartość białka czy witamin, ale powiązanie z szerszym działaniem, np. relaksacyjnym, a więc produkty pomagające zasnąć lub które poprawiają nasz nastrój - dodała.

Rynek spożywczy coraz większą uwagę zwraca także na zjawisko marnowania żywności.

- Aż 40 proc. żywności na świecie jest marnowane, dlatego coraz więcej restauratorów, producentów, ale i konsumentów podejmuje działania, aby temu przeciwdziałać. Oddajemy niewykorzystane jedzenie do Jadłodzielni, które istnieją już w całej Polsce. Także restauratorzy uruchamiają inicjatywy dotyczące np. gotowania z resztek jako podstawy menu swojego lokalu lub cyklicznych akcji dla potrzebujących - dodała.

Marta Glinka nie ma wątpliwości, że zwłaszcza millenialsi jedzą przede wszystkim to, co im się podoba i co widzą na Instagramie.

- W 2017 modne były tęczowe kolory, nawet w tak nietypowych produktach jak kawy latte, czekolady i bajgle. Rok 2018 ma być rokiem rzeczy świecących i błyszczących. Stąd takie właśnie posypki na napojach, produktach. Modny będzie także kolor różowy - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane