PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Footfall i współczynnik konwersji dają pełny obraz efektywności sprzedaży w sklepie

Autor: dlahandlu.pl/cleverpath 29 stycznia 2013 09:43

Liczenie ludzi w sklepie oraz analiza współczynnika konwersji zapewniają informacje, których nie posiadamy posługując się tylko wynikami sprzedażowymi. Współczynnik konwersji w odróżnieniu od suchych wyników sprzedażowych daje nam bardzo ważną informację: ilu ludzi dokonało, a ilu NIE dokonało zakupu w naszym sklepie - informuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.

Pomimo, że sklep A miał niższy przychód o 38 proc., to wypracował go z ruchu o 50 proc. niższego niż sklep B. Wysoka sprzedaż sklepu B w tym przypadku wynika z dużego ruchu, a nie z wysokiej efektywności miejsca sprzedaży. W związku z tym sklep A powinien zainwestować w kampanię reklamową, która zwiększy liczbę odwiedzających sklep, podczas gdy sklep B powinien popracować nad przekonwertowaniem większej liczby odwiedzających w klientów. Dopiero po podniesieniu średniego współczynnika konwersji inwestycja w reklamę będzie miała sens. Podobnej analizy można dokonać w skali jednego sklepu w ujęciu czasowym. Dzięki temu uzyskujemy informację, które pory dnia i tygodnia są najbardziej efektywne, a w których konwersja nagle spada.
Warto zatem pamiętać o liczeniu ludzi odwiedzających nasz sklep i współczynniku konwersji. Metryki te dają nam przydatny kontekst, którego nie pozyskamy, analizując same wyniki sprzedażowe - podsumowuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,36

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7703

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane