Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne

Autor: www.dlahandlu.pl 12 listopada 2013 09:47

Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne

Nowe regulacje prawne w zakresie opisów produktów sprzedawanych w internecie i rozwój rynku płatności bezgotówkowych zdominowały sesję "Forum nowych technologii. E-commerce, płatności bezgotówkowe, technologie mobilne". Eksperci rynku zgodnie twierdzą, że dokładne i atrakcyjne opisy mogą stać się przewagą konkurencyjną i przyciągnąć do sklepu nowych klientów.

Sesja rozpoczęła się od prezentacji Sebastiana Starzyńskiego, prezesa zarządu ABR Sesta. Pierwszy z omawianych punktów dotyczył nowych regulacji prawnych w zakresie opisów produktów sprzedawanych w sieci. Norma ma wejść w życie 13 grudnia przyszłego roku. - Nowe regulacje są wynikiem wielu problemów społecznych jak choćby otyłość wśród dzieci i alergie pokarmowe. Zmiana przepisów ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów oraz ich ochronę przed wprowadzaniem w błąd. Wkrótce nie będzie można nazywać jakiego produktu sokiem, gdy w danym napoju będzie on zawierał tylko kilka procent - mówił Sebastian Starzyński. Przepisy będą określały m.in. minimalną wielkość czcionki, nazwę produktu, kategorię czy wykaz składników. - Natomiast problemy, które niosą za sobą nowe regulacje prawne to duże koszty dla małych przedsiębiorców, zmiana opakowań czy zapasy w okresie przejściowym - wylicza panelista VI FRSiH.

Sebastian Starzyński powołał się na badania firmy eStoreMedia, która przeanalizowała 10 e-sklepów pod względem ich przygotowania do nowych przepisów. Żaden z oferowanych produktów nie spełniał wszystkich wytycznych. Ponad 50 proc. produktów nie posiadało w ogóle opisanego składu, 7 proc. nie miało podanej nazwy producenta.

- Pamiętajmy jednak, że do nowych regulacji prawnych przygotować się muszą zarówno sieci handlowe jak i producenci - podkreślił przedstawiciel ABR Sesta. W kolejnym punkcie prezentacji prezes ABR Sesta przywołał dane firmy AT Kearney z ubiegłego roku. - W rynku e-commerce są takie segmenty jak np. elektronika czy kosmetyki, które są bardzo dojrzałymi rynkami i generują dużą sprzedaż. Sprzedaż żywności jeszcze odbiega do tego poziomu, ale powoli dogania pozostałe działy. Jest to wynikiem wejścia do internetu takich gigantów handlowych jak np. Tesco. Należy jednak pamiętać, że główną zaletą e-commerce jest fakt, że mniejsze firmy mogą wyrównać swoje szanse w stosunku do wielkich sieci.

Sebastian Starzyński zwrócił uwagę, że nowa dyrektywa to również nowy merchandising, a zakupy impulsowe są dokonywane przy pomocy rekomendacji. E-sklepy mogą pokazywać najczęściej kupowane produkty czy produkty powiązane z tymi, które akurat przegląda internauta.

  • Przemek 2015-11-30 09:21:53

    E-commerce to przyszłość. Odkąd firma Globe IT wprowadziła najnowocześniejsze rozwiązania do mojego sklepu internetowego (apteka) odnotowałem naprawdę zwiększony ruch w interesie. Kluczem do sukcesu będzie zatem odnalezienie dobrego specjalisty z branży IT. ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane