Franczyzobiorca DC: Po II edycji Akademii Przedsiębiorczości przetrwało mniej niż 50 proc. sklepów

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2016 11:13

Franczyzobiorca DC: Po II edycji Akademii Przedsiębiorczości przetrwało mniej niż 50 proc. sklepów fot. delikatesy

Franczyzobiorcy twierdzą, że tylko 5 z 11 franczyzobiorców, którzy uruchomili Delikatesy Centrum po szkoleniu w ramach II edycji Akademii Przedsiębiorczości (grudzień 2013), kontynuuje działalność. Pozostałe placówki zostały zamknięte z powodu złych wskaźników ekonomicznych. Eurocash twierdzi zaś, że z 14 sklepów, które powstały po II edycji AP zamknięto 4, a tylko 1 pozostał zamknięty bez reotwarcia.

- Byłem uczestnikiem II edycji programu Akademii Przedsiębiorczości Eurocash razem z innymi 10 osobami. Z mojej edycji programu sklepy Delikatesy Centrum zamknęło 6 osób. Mój sklep przynosił straty od otwarcia - w listopadzie 2014 roku aż do zamknięcia - na początku grudnia 2015. Z tego co wiem pozostałych 5 osób także ma problemy finansowe z powodu braku klientów i nietrafionej lokalizacji oraz wysokich kosztów utrzymania sklepu, a Eurocash nie poczuwa się do winy - mówi Piotr Gondek, były franczyzobiorca Delikatesów Centrum.

Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash przedstawia natomiast następujący obraz sytuacji: - W ramach II tury Akademii Przedsiębiorczości 13 uczestniczących w programie franczyzobiorców otworzyło łącznie 14 sklepów. Dziewięć z tych sklepów wciąż jest czynnych w dotychczasowych lokalizacjach, przy czym w przypadku trzech z nich w tym roku planowana jest zmiana franczyzobiorcy. Jeden sklep zmienił lokalizację, natomiast spośród czterech sklepów, które zostały zamknięte, dwa zostały już ponownie otwarte z nowymi franczyzobiorcami, a jeden sklep czeka na reotwarcie. Tylko jeden sklep został zamknięty bez reotwarcia. W sumie, od początku programu (koniec 2013 roku - red.) w ramach Akademii Przedsiębiorczości otwartych zostało ponad 70 sklepów, a jednocześnie mieliśmy 9 przypadków zamknięć, którym nie towarzyszyły reotwarcia. Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem programu, aby wypracować taką formułę, która w jeszcze większym stopniu zminimalizuje liczbę zamykanych sklepów.
Co ważne, uczestnicy Akademii Przedsiębiorczości, którym się nie powiodło, nie zostają z problemem sami – Eurocash udziela właścicielom sklepów wsparcia mającego poprawić sytuację konkurencyjną tych placówek na lokalnym rynku. Gdy pomimo tego brak jest przesłanek do kontynuowania działalności, wspólnie z franczyzobiorcą podejmowana jest decyzja o dalszych krokach, przy czym każdy z przypadków traktowany jest indywidualnie - skomentował Jan Domański z Eurocash.

W 2015 roku sieć uruchomiła 73 placówki pod logo Delikatesy Centrum. Plan zakładał uruchomienie co najmniej 120 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ktoś 2018-04-27 06:05:07

    Do wszystkich zainteresowanych i chcących podjąć walkę!

    Prokuratura Rejonowa w Poznaniu wstrzęło na nasz wniosek wstrzęła śledztwo w naszej sprawie. Zainteresowanych proszę o wysyłanie opisów swoich spraw wraz ze wszelkimi dowodami pod adres:

    Prokuratura Rejonowa w Poznaniu

    Ul. Solna 10

    61-736 Poznań

    Jeśli nie teraz to kiedy?

    Zainteresowanym podaję e-mail

    meki74@wp.pl



    61-736 Poznań

  • joanna 2018-04-24 23:03:24

    no co dalej ? szczekacie i gówno robicie , walaą was równo

  • Mariusz 2018-04-17 11:05:11

    Ja również czuje się pokrzywdzony przez działania firmy poprzez wprowadzanie w błąd franczyzobiorcę, mówienie nieprawdy, zatajanie ważnych dla fb informacji, stawianie konkurencji dla fb. Firma wykazuje się bezczelnością i nie reaguje zupełnie na problemy

ZOBACZ WSZYSTKIE (139)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    4,10

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.