Frisco.pl: Towarujemy mądrze, straty żywności niższe niż 1 proc.

Autor: InfoWire.pl 30 sierpnia 2016 15:04

Żywność jest marnowana nie tylko w naszych domach. Już sami producenci są odpowiedzialni za 39 proc. generowanych odpadów żywnościowych. Na etapie sprzedaży i dystrybucji powstaje ich 5 proc.

Produkty spożywcze zmarnowane przez sklep to realnie utracone pieniądze, wydane na kupno towaru, który się nie sprzedał. – Jest to duży problem szczególnie dla małych sklepów, mających niskie marże, rzędu 2 proc. Pieniądze, które można zaoszczędzić, są w skali całego przedsiębiorstwa bardzo duże, dlatego sklepy muszą myśleć o tym, jak się towarują – zaznacza w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.

Stacjonarne sklepy spożywcze powinny stosować nowoczesne metody planowania zakupów. Warto np. korzystać z systemu ERP, czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa. – We Frisco przy zamawianiu produktów świeżych stosujemy metodę just-in-time. Towarujemy taką ilość produktów, która dokładnie odpowiada zamówieniom złożonym przez klientów – informuje rozmówczyni. W przypadku produktów nabiałowych, które nie zostały sprzedane, a których termin ważności się kończy, można robić specjalne promocje bądź umożliwiać zakup tych towarów pracownikom. Dzięki temu straty są niższe niż 1 proc.

Wprowadzenie w Polsce kar dla branży spożywczej podobnych do tych we Francji miałoby realne przełożenie nie tylko na ilość marnowanej żywności przez sklepy. Każdy dodatkowy wydatek, np. zapłata kary finansowej, to ubytek w zyskach, to pieniądze, których nie można zapłacić pracownikom. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane