Frisco.pl: W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł

Autor: dlahandlu.pl 10 lutego 2017 12:47

Frisco.pl, jeden z największych supermarketów online, w 2016 roku zanotował wzrost liczby klientów o blisko połowę. W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł, natomiast liczba produktów w koszykach zakupowych wzrosła do 30 produktów. Ponadto liczba regularnych użytkowników Frisco.pl wzrosła aż o 70 proc. Wyniki te wskazują, że klienci przekonują się do robienia dużych, cotygodniowych zakupów spożywczych w internecie.

– Zakupy w sklepie wielkopowierzchniowym wiążą się z co najmniej 1-2 godzinną wyprawą, z czego ostatnio konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę i kierują się na zakupy albo do pobliskiego sklepu osiedlowego albo właśnie do sklepu internetowego. Konsumenci cenią swój czas, lubią też wygodę i jakość dokonywanych zakupów za rozsądną jednocześnie cenę. W przyszłości spodziewamy się, że trend ten będzie w dalszym ciągu się umacniał, dlatego sklepy internetowe powinny zyskiwać popularność kosztem chociażby hipermarketów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash S.A.

 – Choć wartość rynkowa sektorów gospodarki powiązanych z żywnością jest gigantyczna, to są one dopiero w przededniu prawdziwej rewolucji cyfrowej. W związku z tym branża tzw. FoodTech, w której operuje Frisco.pl, jest niezwykle perspektywiczna. Jako MCI chcemy w związku z tym w najbliższym czasie skupić się na budowie wartości spółek z portfela, działających w tym segmencie rynku. Oprócz Frisco.pl należy tu wymienić również SeaYou, aplikację opracowaną przez spółkę Spark Software, która oferuje kompleksowe rozwiązanie umożliwiające dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych bez konieczności dokonywania płatności w kasie – komentuje Tomasz Danis, partner MCI Capital.

Jedna z najpopularniejszych kategorii produktów zamawianych w ciągu ubiegłego roku to przede wszystkim świeże owoce i warzywa, które znajdowały się w niemal 75% koszyków – to oznacza niemal 10% wzrost w stosunku do całego 2015 roku. W tej kategorii najczęściej wybierano: banany (40%), paprykę (22%) oraz cytryny (16%). Druga kategoria produktów, która odnotowała największy wzrost to porcjowana świeża żywność (np. mięso, wędliny, nabiał), która pojawiła się w niemal 50% wszystkich zamówień. Ponadto wzrost udziału tej kategorii w koszyku wyniósł około 15% w stosunku do 2015 roku. Co ciekawe, aż 6 produktów z kategorii „świeże” znalazło się w zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów na Frisco.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane