Frost & Sullivan: Technologie cyfrowe zmienią branżę detaliczną

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2017 11:01

Bezpośrednia obsługa klienta z wykorzystaniem technologii cyfrowych przyczynia się do transformacji handlu detalicznego dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i nowym funkcjonalnościom. Sprzedawcy detaliczni, jeśli nie skorzystają z technologii, które aktualnie przekształcają i przeobrażają ich branżę, pozostaną w tyle i nie będą w stanie zaspokoić rosnących oczekiwań klientów – wynika z analizy rynkowej Frost & Sullivan.

Analiza pt. Cyfrowa Transformacja w Globalnym Sektorze Detalicznym (Digital Transformation in the Global Retail Sector) omawia czynniki będące siłą napędową rozwoju technologicznego branży detalicznej, analizuje megatrendy, tendencje rynkowe oraz bada trendy związane z wprowadzaniem technologii w bezpośredniej obsłudze klienta w handlu detalicznym.

 - Jako typowa branża bezpośrednio kontaktująca się z klientem, branża detaliczna w coraz większym stopniu staje się przykładem cyfrowej transformacji ukierunkowanej na potrzeby klienta - stwierdza Martin Hoff ter Heide, analityk działu Digital Transformation w firmie Frost & Sullivan. - Nowe holistyczne podejścia opierające się na danych optymalizują personalizację usług i budują pozytywne doświadczenia klientów. Osoby robiące zakupy korzystają z nowych możliwości dzięki urządzeniom mobilnym. Robiąc zakupy, mogą korzystać z tradycyjnych i cyfrowych kanałów sprzedaży, korzystają z różnych form obsługi lub samoobsługi, a także coraz częściej mają do czynienia ze sztuczną inteligencją, robotami oraz różnorodnymi inteligentnymi urządzeniami – dodaje.

Najistotniejszym czynnikiem, który skłania firmy do przeprowadzenia transformacji cyfrowej, jest chęć zwiększenia poziomu satysfakcji klientów. Ze względu na charakter branży sprzedaży detalicznej sprzedawcy są szczególnie poddani ciągłej eskalacji oczekiwań klientów wynikających z rozwoju technologii cyfrowej oraz konkurencji w zakresie innowacji w handlu elektronicznym.

- Dzięki postępom w technologii przeznaczonej dla handlu detalicznego, detaliści prowadzący sprzedaż stacjonarną mogą ponownie uzyskać przewagę nad firmami z sektora handlu elektronicznego, ponieważ mogą lepiej zaspokoić rosnące zapotrzebowanie klientów na bardziej angażujące ich, spersonalizowane oraz wielokanałowe formy robienia zakupów - zauważa Hoff ter Heide.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • alicja.kubiak@hurtum.pl 2017-10-26 14:54:28

    Podobne trendy i zachowania obserwujemy wśród klientów korzystających z HURTUM dla handlu FMCG skierowanego do podmiotów gospodarczych

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane