FRSiH 2017: Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu" (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 10 listopada 2017 13:05

FRSiH 2017: Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu" (pełna relacja)  Na zdj. uczestnicy debaty, fot. Żelazna Studio

Firmy spożywcze powinny mocno inwestować w marki oraz szukać ciekawego sposobu na komunikację z klientem, media społecznościowe mogą być dla przedsiębiorstw wentylem bezpieczeństwa, współpraca z blogerami i ambasadorami marek jest pomocna, ale powinna być prowadzona rozważnie - to wnioski płynące z sesji "Nowa siła marketingowa: trendsetterzy i social media decydują o „być albo nie być” produktu", która odbyła się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

- Od wielu lat branża spożywcza skupia się w większym stopniu na doskonaleniu zdolności produkcyjnych czy tworzeniu nowych produktów niż na tworzeniu marek. Marki są traktowane trochę po macoszemu - może dlatego, że większość firm w biznesie spożywczym to firmy rodzinne, które w kreowaniu marek widzą bardziej źródło wydatków niż inwestycje - mówił Jakub Bierzyński, prezes OMD

Jego zdaniem inwestycje przemysłu spożywczego w marki są bardzo potrzebne. Tłumaczył, że Polska jest największym eksporterem jabłek na świecie, ale niewiele osób zna marki polskich jabłek. Jako przykład marki podał jabłka z Południowego Tyrolu, które są ładnie zapakowane i dużo droższe od polskich jabłek. 

Tłumaczył,  że m.in firmy Maspex i Roleski inwestują we własne marki i to - jego zdaniem - jest największe źródło przewagi konkurencyjnej. 

Dodał, że silna marka producentów to jedyne oręże w walce z markami własnymi sieci handlowych. - Jeśli sieci handlowe wydadzą pieniądze na promocję marek własnych, ciężko będzie się przebić producentom żywności – tłumaczył. 

Dialog z konsumentem
- Dialog z konsumentem jest obecnie fundamentalny i producenci żywności mają takie narzędzia. Produkty spożywcze nadają się bardziej do tego niż kosmetyki, ponieważ makijaż jest powtarzalny, a kuchnia jest niepowtarzalna – mówił. 

Podkreślił, że jeszcze kilka lat temu blog Kwestia Smaku był bardzo popularny, dziś jest nadal duży, ma ponad milion realnych użytkowników, ale obecnie blogi o modzie i urodzie wyprzedzają blogi kulinarne. – A kulinaria powinny w internecie "hulać", tak jak "hulają" w telewizji – mówił. 

Jako przykład budowania wokół marki doświadczenia kulinarnego podał projekt „W kuchni z E.Wedel”. 

Przypomnijmy, firma E.Wedel realizowała projekt „W kuchni z E.Wedel”, który miał na celu zachęcenie Polaków do wspólnego gotowania w gronie najbliższych z wykorzystaniem wedlowskich produktów. W telewizji emitowane były spoty telewizyjne, powstała też strona internetowa. 

– Trzeba znaleźć własny język na komunikację z klientem. Potencjał jest ogromny - za niewielką zainwestowaną kwotę można zrobić naprawdę dużo – mówił. 

Jakub Bierzyński odniósł się również do kwestii mediów społecznościowych. - Przeciętny Polak korzysta z serwisu Facebook 12 razy dziennie i spędza tam kilka godzin. Jest to bardzo ważne medium - mówił. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane