FRSiH 2017: Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2017 14:35

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego chcąc do nich dotrzeć warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

Przed częścią dyskusyjną prezentację wygłosiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel. Zaprezentowała produkty z rynków światowych wpisujące się w dominujące trendy, jak flexitarianizm i skierowane do Millenialsów. 

- Przy całej innowacyjności, np. postawieniu na białka roślinne, producenci nie powinni zapominać, że produkt powinien przede wszystkim dobrze smakować i efektownie wyglądać, gdyż to jest szczególnie ważne dla Millenialsów - dodała.

O tym, czym charakteryzuje się pokolenie tzw. Henryków mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody ale nie mogą być określane jako zamożne. W Polsce podczas badań przyjęliśmy, że są to osoby zarabiające ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować a nie robią to bo muszą i lubią robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo, dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę to chętnie dzielą się tym ze znajomymi wrzucając na portal społecznościowy - dodał.

Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot zwrócił uwagę na fakt, że faktyczne decyzje zakupowe konsumentów często są rozbieżne z ich deklaracjami w badaniach deklaratywnych czy fokusowych.

- Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu, GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, a czy to ma uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zdrowe śniadanie i obiad to na kolację chcielibyśmy coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują a nie co deklarują.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.