FRSiH 2017: Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2017 14:35

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego chcąc do nich dotrzeć warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

Przed częścią dyskusyjną prezentację wygłosiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel. Zaprezentowała produkty z rynków światowych wpisujące się w dominujące trendy, jak flexitarianizm i skierowane do Millenialsów. 

- Przy całej innowacyjności, np. postawieniu na białka roślinne, producenci nie powinni zapominać, że produkt powinien przede wszystkim dobrze smakować i efektownie wyglądać, gdyż to jest szczególnie ważne dla Millenialsów - dodała.

O tym, czym charakteryzuje się pokolenie tzw. Henryków mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody ale nie mogą być określane jako zamożne. W Polsce podczas badań przyjęliśmy, że są to osoby zarabiające ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować a nie robią to bo muszą i lubią robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo, dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę to chętnie dzielą się tym ze znajomymi wrzucając na portal społecznościowy - dodał.

Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot zwrócił uwagę na fakt, że faktyczne decyzje zakupowe konsumentów często są rozbieżne z ich deklaracjami w badaniach deklaratywnych czy fokusowych.

- Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu, GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, a czy to ma uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zdrowe śniadanie i obiad to na kolację chcielibyśmy coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują a nie co deklarują.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane