FRSiH 2017: Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2017 19:36

FRSiH 2017: Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów Uczestnicy sesji "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów", fot. PTWP

Grupy millenialsów i "Henryków" są ciekawe, ale i pełne sprzeczności. Dlatego, chcąc do nich dotrzeć, warto pamiętać, że faktyczne zachowania konsumentów często różnią się od deklaracji wyrażanych przez nich w badaniach - to wnioski płynące z sesji "Pokolenie millenialsów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów".

Przed częścią dyskusyjną prezentację wygłosiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel. Zaprezentowała przykłady nowości produktowych z rynków światowych wpisujące się w dominujące trendy, np. flexitarianizm i skierowane głównie do Millenialsów. 

- Przy całej innowacyjności, np. postawieniu na białka roślinne, producenci nie powinni zapominać, że produkt powinien przede wszystkim dobrze smakować i efektownie wyglądać, gdyż to jest szczególnie ważne dla Millenialsów - dodała.

O tym, czym charakteryzuje się pokolenie tzw. Henryków mówił Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK Polonia.

- "Henryk" to określenie całkowicie nowe w socjologii i marketingu. Są to osoby posiadające relatywnie wysokie dochody, tj. w Polsce ponad 3 tys. zł netto. Są to z reguły osoby z wyższym wykształceniem, zamieszkujący duże miasta. Henrykowie cenią sobie jakość, chcą wiedzieć dużo o żywności, którą kupują, lubią gotować i nie robią to bo muszą. Lubią także robić zakupy. Henrykowie cenią sobie własne zdrowie, dużo o nim myślą, mają środki żeby kupować zdrowo. Dlatego też odsetek osób kupujących produkty ekologiczne jest w tej grupie wyższy. Henrykowie mniej ufają dużym markom, a jeśli znajdą ciekawą małą markę, chętnie dzielą się swoim odkryciem ze znajomymi wrzucając zdjęcia na portal społecznościowy - dodał.

Radosław Kaczmarek, strategy director & partner, Melting Pot zwrócił uwagę na fakt, że faktyczne decyzje zakupowe konsumentów często są rozbieżne z ich deklaracjami w badaniach deklaratywnych czy fokusowych.

- Konsumenci czerpią wiedzę z bardzo różnych źródeł. W efekcie funkcjonuje wiele różnych półprawd dotyczących glutenu czy GMO. Ludzie nie chcą tych składników w produktach i producenci je eliminują, ale czy ma to uzasadnienie? Jesteśmy mistrzami deklaracji, a potem przy sklepowej półce okazuje się, że produkt jest drogi i nas na niego nie stać. Stosujemy wybiórczość. Gdy zjemy zdrowe śniadanie i obiad, na kolację chcielibyśmy już coś niezdrowego. Musimy słuchać konsumentów i dać im to, czego oczekują, a nie co deklarują - dodał.

Marek Lipka, dyrektor sklepów convenience i członek zarządu, Carrefour Polska Sp. z o.o. przyznał, że nie ma jednego złotego środka, który jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby klienta. 


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane