FRSiH: Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2017 22:39

FRSiH: Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG (pełna relacja) Uczestnicy debaty "Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG", fot. Żelazna Studio

O skutecznym wsparciu procesów sprzedażowych systemami IT, automatyzacji produkcji, ograniczaniu strat w łańcuchu dostaw i optymalizacji procesów logistycznych oraz technologiach, umożliwiających personalizację oferty rozmawiali uczestnicy debaty ,,Innowacje i technologie w służbie sprzedaży FMCG”, która odbyła się podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Debatę rozpoczęła prezentacja Sebastiana Bursakowskiego – Irzykowskiego, managera projektu w Green Factory Logistics Sp. z o.o. Sp. K. – Zajmujemy się szeroko pojętą logistyką artykułów świeżych chłodzonych: transportem krajowym całopojazdowym, dostawami drobnicowo-paletowymi, magazynowaniem oraz usługami z nim związanymi. Nasze główne magazyny znajdują się w Błoniu oraz Sosnowcu. Magazyn cross-dockowy znajduje się w Niepruszewie. Pod Poznaniem budujemy kolejny magazyn, a w Sosnowcu inwestujemy w rozbudowę. Nowinką związaną z naszą działalnością jest mobilny billboard – czyli reklama umieszczona na bokach naczepy. To dobre narzędzie do promocji produktów. Każda z naszych naczep wyposażona jest w GPS, dzięki czemu klient może śledzić jej trasę. Główne wyzwania w logistyce pozostają niezmiennie te same – dostawa na czas i zadowolony kontrahent. To z powodzeniem udaje nam się realizować  – podkreślił przedstawiciel Green Factory Logistics.

Prowadzący debatę Arkadiusz Cybulski, dyrektor zarządzający Take Task SA, zapytał panelistów, jak nowoczesne oprogramowanie wspiera procesy sprzedażowe.

Zdaniem Piotra Ciskiego, prezesa zarządu Sage Polska, dziś technologie bardziej wspierają producentów, koncentrując się na predykcji, przewidywaniu, analizowaniu danych. - Dużym wyzwaniem jest znalezienie systemu, który integruje wszystkie dane w jednym miejscu. Takie rozwiązanie znacząco ułatwia zarzadzanie produkcją. Efektywne firmy mają wyspecjalizowane zespoły, które analizują wyniki w sposób ciągły. W Polsce jest ich jeszcze niewiele, jak pokazują badania ok. 35 proc. Na tle Europy wypadamy pod tym względem słabo. Są jeszcze duże możliwości w wykorzystaniu cyfryzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Dane muszą być analizowane w sposób ciągły, to dotyczy także zachowania konsumentów na rynku – uważa Piotr Ciski.

Jego zdaniem polski rynek pracy wciąż jest konkurencyjny pod względem kosztów i to hamuje automatyzację firm, ale w dłuższym okresie czasu tak prowadzona produkcja może stracić na atrakcyjności. - Tam, gdzie to jest to możliwe powinna zachodzić automatyzacja. Wiąże się to oczywiście z redukcją etatów, z drugiej strony potrzebni będą pracownicy do wyspecjalizowanych zadań. Mamy tu dużo do zrobienia. Pod względem cyfryzacji i informatyzacji polskie firmy są ,,w ogonie” Europy, a jest to przyszłość sektora produkcyjnego. Łańcuch dostaw jest powiązany z magazynami kontrahentów, ale trzeba też analizować zachowania konsumentów. Można wtedy reagować na trendy z wyprzedzeniem. Możemy sugerować kontrahentom, co się sprzeda w przyszłości. Prognozowanie umożliwia planowanie produkcji, właściwe wykorzystanie mocy, uwzględnia sezonowość i pozwala na rozliczenie możliwości firmy – mówił Piotr Ciski.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane