PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Gantner na FRSiH 2016: Po 25 latach innowacyjności ciągle zachowaliśmy produkty tradycyjne

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 11:59

Gantner na FRSiH 2016: Po 25 latach innowacyjności ciągle zachowaliśmy produkty tradycyjne Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

Polska innowacyjność to nie tylko nowe, ulepszone produkty, lepsza logistyka i sprawniejsze zarządzanie. To również wytwarzanie produktów o tradycyjnych smakach oraz zastępowanie sztucznych dodatków naturalnymi - mówił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Jesteśmy innowacyjni, ponieważ  liczba nakładów inwestycyjnych, która była w ostatnich latach w polskich rolnictwie była naprawdę znacząca. Bardzo dużo pieniędzy zainwestowaliśmy w bezpieczeństwo żywności i jakość. Cieszy, że po 25 latach innowacyjności  ciągle zachowaliśmy produkty tradycyjne, jeśli chodzi o skład, smak i technologie produkcji - mówił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Dodał, że Polska zaczęła szybko odpowiadać na trend ostatnich lat, jakim jest zastępowanie sztucznych dodatków i barwników naturalnymi.  - Rynek oczekuje komunikatów, że produkty są „bez czegoś” niż „z czymś” np. kawa bez kofeiny, bez glutenu. Idziemy w tym kierunku, co wcale to nie jest złe, oby tylko nie przesadzić.

- Widać ostatnio wyraźnie innowacyjność skierowaną w stronę tradycyjnych technologii. Jeśli spojrzymy na obecny rynek piwa i porównamy go z tym sprzed 6 lat, to wyraźnie można zauważyć, jak skokowo nastąpił rozwój tradycyjnych piw – mówił Andrzej Gantner.

- Aby handlować żywnością tradycyjną i ekologiczną, musi być ona dobrze zapakowana, musi spełniać warunki logistyczne, trwałości produktu – to jest trochę kwadratura koła, ale nad tym powinniśmy pracować. Jeśli mówimy o jakości żywności, to kojarzy nam się ona z produktami, które są smaczne i dobre dla naszego organizmu – wyjaśniał.

Tłumaczył, że Polska jest potężnym rynkiem z konsumentami, którzy się bogacą. - Nasi konsumenci są w większości konserwatywni - 80 proc tego, co mamy na półkach jest wyprodukowane w Polsce. Produkty wytwarzane przez polskie firmy mają tradycyjne smaki, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii. I to jest nasza przewaga – podkreślił Andrzej Gantner.

- Jesteśmy w stanie eksportować za granicę produkty, które mają wysoką jakość przy bardzo rozsądnej cenie – mówił.

Dodał, że problemem w Polsce jest zbyt mała współpraca polskiej nauki z biznesem. - Stanowczo za mało jest badań, które kończą się rozwiązaniami gotowymi do użycia. Tu jest duże pole do poprawy. Podkreślił, że naukowcy powinni pracować nad badaniami, które będę miały realny wpływ na rozwój innowacyjności produkcji spożywczej.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.