Gastronomia rośnie m.in. dzięki kącikom kawowym w sklepach

Autor: Rzeczpospolita 24 grudnia 2014 09:46

Gastronomia rośnie m.in. dzięki kącikom kawowym w sklepach

Łączna liczba lokali w Polsce z roku na rok jest coraz niższa. Jednak największe sieci systematycznie rosną w siłę - informuje "Rzeczpospolita".

2014 był rokiem umiarkowanie dobrym dla restauratorów. Sporo małych lokali wypadło z rynku, ale najwięksi gracze umocnili pozycję. Spodziewają się, że 2015 r. będzie dla nich udany.

Obecną wartość szacuje się na ponad 28 mld zł. Firma badawcza PMR spodziewa się, że wsparciem dla gastronomii będą różnego rodzaju akcje promocyjne oraz rosnąca liczba osób spożywających posiłki poza domem.

Na rynku daje się zauważyć zwiększenie popularności i dostępności usług gastronomicznych w punktach, w których gastronomia jest tylko dodatkiem do głównego biznesu.

"Chodzi np. o sprzedaż hot-dogów czy kawy w takich sklepach, jak: Żabka, Freshmarket czy abc. Ponadto mamy ofertę śniadaniową i kawiarnianą w księgarniach czy piekarniach" - wskazuje Jarosław Frontczak, analityk PMR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane