Gazetki handlowe najczęściej wydają sieci cash&carry, najrzadziej sieci budowlane i elektro-AGD

Autor: MondayNews.pl 3 listopada 2015 09:12

Z analizy strategii promocyjnej, przeprowadzonej w 170 sieciach handlowych przez instytut badawczy ABR SESTA, wynika, że w I i II kwartale 2015 roku opublikowały one 3840 gazetek, z czego 2664 to gazetki do benchmarku. Najczęściej wydają je sieci Cash&Carry tj. średnio 9 gazetek w miesiącu.

Sieci z kanału Cash&Carry – m.in. Makro Cash&Carry oraz Selgros mają kilka segmentów klientów tj. właścicieli sklepów i horeca, klientów biurowych oraz zwykłych konsumentów, co ma znaczenie, biorąc pod uwagę częstotliwość wydawania gazetek. Dla każdego z nich przygotowywana jest komunikacja, która jest dopasowana do ich zapotrzebowania. Najrzadziej gazetki wydają sieci budowlane oraz Elektro-AGD (średnio 1,5 gazetki w miesiącu).

- Liczba gazetek promocyjnych prawdopodobnie będzie powoli rosnąć, ale ich czas obowiązywania ulegnie skróceniu. Sieci handlowe chcą, aby klient miał jak najczęstszy kontakt z ich marką. Liczy się nie tylko produkt i cena, ale również wizerunek sieci. Dlatego można się spodziewać, że będą one niejako zmuszone propagować zmianę nawyków żywieniowych oraz promować kategorie ze zdrowymi produktami - mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Sieci handlowe najczęściej reklamują w gazetkach produkty FMCG. Rośnie jednak udział produktów świeżych. Najwięcej powierzchni na ich promocję przeznaczają supermarkety (22%). Udział w powierzchni gazetki widoczny jest także w kanale convenience (małe sklepy osiedlowe – 17%). Dyskonty pod tym względem znajdują się na dalekiej pozycji (5% powierzchni). Wynika to z faktu, że w ich ofercie dostępne są produkty świeże, paczkowane np. wędliny i sery, ale są to produkty stało wagowe (zaliczane do kategorii FMCG). Natomiast nie ma ich w sprzedaży prowadzonej zza lady. Do kategorii świeżych w dyskontach zaliczane są więc warzywa i owoce.

Największą liczbą stron w gazetkach promocyjnych mogą się pochwalić sieci drogerii. Nie jest to jednak zaskakujące, ponieważ magazyn „Skarb Rossmana”, zawierający bogatą ofertę produktów, ma aż 124 strony, „hebe” - 100 stron, natomiast „Natura” - 68 stron. Z kolei w hipermarketach nastąpiła tendencja ich zmniejszania tj. gazetki posiadają nawet mniej stron niż publikacje dyskontów. Rzadziej wydawane są publikacje 32 stronicowe, częściej 16 stronicowe. Gazetki sklepów convenience posiadają najmniejszą liczbę stron (średnio 6). Najdłuższy czas obowiązywania mają gazetki sklepów budowlanych (średnio18 dni), a najkrótszy dyskonty (średnio 7 dni).

  • b prac. sieci handlowej 2015-11-03 19:00:48

    Krew zalewa czytających ten komunikat dostawców i producentów gdyż to nie makro ani selgros wydają gazetkę a właśnie zmusza się dostawców do sponsorowania strony w gazetce ze swym produktem a makro albo selgros tylko daje miejsce na szpalcie. To są olbrzymie nakłady i koszty. Ale rozłożone na dekady a jednorazowa cykliczna reklama w telewizji jest jeszcze droższa Lidla czy Biedronki i co!!!.Prawda jest taka że np. ani Biedronka ani np. Selgros nie ponoszą kosztów własnych za reklamę a ponoszą to kooperanci handlowi rozmyślnie nie nazywam ich partnerami bo są wykorzystywani!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    8,73

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.