GfK dzięki współpracy z Selectivv uzupełni wiedzę o klientach o parametry behawioralne

Autor: dlahandlu.pl 5 grudnia 2017 11:19

Instytut badawczy GfK podpisał umowę o współpracy z Selectivv Mobile House. Porozumienie otwiera drogę do tworzenia nowych produktów badawczych, łączących wybrane metodologie i doświadczenie GfK z zasobami informacyjnymi firmy Selectivv.

Jednymi z licznych rozwiązań badawczych oferowanych przez GfK są usługi konsultingowe oparte o integrację różnorodnych danych, ich analizę, prowadzące do rekomendacji. Stosowane metody to geolokalizacją grup docelowych, ocena potencjału placówek handlowych, optymalizacja sieci sprzedaży, analiza i ocena cen i dystrybucji.

Selectivv wyświetla reklamy i bada zachowanie 15 mln polskich właścicieli smartfonów. O jednym użytkowniku posiada średnio 362 informacje. Analiza zgromadzonych danych pozwala przydzielać użytkowników do zróżnicowanych profili psychograficznych. Obecnie Selectivv wyróżnia 60 takich profili, m.in. kobiety w ciąży, klienci dyskontów czy użytkownicy bankowości mobilnej.

GfK dzięki analizie big data uzupełni wiedzę o klientach o parametry behawioralne: miejsce, z którego pochodzą klienci, odwiedzaną konkurencję, informacje o korzystaniu z komunikacji miejskiej, wykorzystywanych aplikacjach mobilnych.

Przemysław Dwojak, dyrektor działu customer analytics & sales strategies w GfK Polonia, mówi:  – Z perspektywy badawczej, dane o których mówimy uzupełniają nasze dane wyjaśniające zachowania konsumentów. Dają możliwość wnioskowania opartego o duże zbiory danych o tym jak poszczególne typy klientów działają i dlaczego. W połączeniu z kontekstem rynkowym pozwalają na np. lepsze segmentacje, a w konsekwencji na jeszcze bardziej personalizowaną komunikację marketingową, a trend personalizacji patrząc na wielokanałowość handlu i jego rozwój jest jednym z kluczowych.

 – Dzięki współpracy naszych firm tworzymy nową jakość na rynku badań. Łączymy świat badań tradycyjnych z możliwościami jakie daje badanie zachowań Klientów 24 h na dobę za pomocą smartfonów. Dzięki temu badania z dotychczasowej fazy deklaratywnej przechodzą na fazę realnych zachowań badanych populacji. Połączenie szczegółowych badań na grupach docelowych przeprowadzanych przez GfK z informacjami zebranymi z większości populacji pozwoli na uszczegółowienie oraz rozszerzenie wiedzy o zachowaniach konsumentów. Jest to jeden z pierwszych tego typu projekt w Europie, który łączy nasze dwa światy – powiedział Aleksander Luchowski, prezes zarządu Selectivv Mobile House.

Smartfony to najbardziej osobiste przedmioty współczesnych konsumentów. Służą rozrywce, wyszukiwaniu informacji oraz zakupom. Konsumenci godzą się na anonimowe udostępnianie wybranych danych na swój temat w zamian za bezpłatne korzystanie z aplikacji. Zbierane dane to np. lokalizacja, wiek, płeć, aktualnie używana aplikacja lub strona WWW. Sam fakt zainstalowania określonej aplikacji mówi wiele o osobie, chociażby to, że uprawia sport (aplikacja Endomondo), monitoruje przebieg ciąży (Moja ciąża) lub jest osobą homoseksualną (Grindr). Co ważne nie są to dane deklaratywne, zebrane w ankiecie, ale pokazujące rzeczywiste zachowania użytkowników smartfonów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane