Gfk: Kupony i zniżki oczami kobiet i mężczyzn

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 15 lutego 2017 11:29

Wszelkie działania w zakresie marketingu POS, takie jak np. kupony, zniżki, próbki produktów czy ekspozycje na terenie sklepów, mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Czy w tym zakresie istnieją różnice między mężczyznami i kobietami? Jeżeli sprzedawca kieruje swoją ofertę do kobiet, czy powinien stosować określone działania? Badania Gfk dowodzą, iż płeć jest znaczącym czynnikiem różnicującym postawy wobec różnych koncepcji marketingu POS.

Przedstawiciele obojga płci zgodnie stwierdzają, że informacje dostępne na regałach sklepowych są najważniejszym czynnikiem podczas promocji (odpowiednio 43 i 45 proc.), to już jednak ich opinie na temat kuponów i broszur/ulotek są rozbieżne. Obie wymienione formy aktywności ważniejsze są dla kobiet. 42 proc. kobiet, wobec 39 proc. mężczyzn, pozytywnie odbiera kupony, w przypadku broszur/ulotek rozbieżność jest już większa, bo odpowiednio 41 do 33 proc.

Jak zatem można skutecznie wpływać na decyzje zakupowe panów? Skuteczniejsze powinny okazać się próbki produktów, porównywarki cen oraz ekspozycje na terenie sklepów. Te formy marketingu POS za atrakcyjne uważa 40 proc. mężczyzn.

Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane