GfK o małym AGD: Trend ku wygodzie, zdrowiu i Internet of Things

Autor: GfK, dlahandlu.pl 14 września 2017 14:45

Zapotrzebowanie na mały sprzęt gospodarstwa domowego rośnie. W pierwszej połowie 2017 roku światowy rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) zanotował poprawę koniunktury. Ogólny wzrost sprzedaży wyniósł 8,4 proc. w odniesieniu do całkowitej wartości rynkowej na poziomie 21,5 mld euro. Analitycy GfK przewidują, iż w całym 2017 roku wzrost sprzedaży na całym świecie wyniesie 6-8 proc.

Ponad połowę tego globalnego wzrostu przypisuje się sprzedaży tylko w wybranych chińskich miastach uwzględnianych w badaniach GfK (włączając sprzedaż internetową). Oczyszczacze powietrza (wzrost o 48 proc.) cieszą się szczególnym zainteresowaniem chińskich konsumentów, podobnie jak elektryczne szczoteczki do zębów (wzrost o 161 proc.) i bezprzewodowe odkurzacze ręczne (wzrost o 172 proc.). Największy rynek małego sprzętu AGD, czyli Europa, wypracował wzrost o 4,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wielkość sprzedaży wynosi obecnie 9,5 mld euro. Na ten wzrost złożyła się głównie rosnąca sprzedaż bezprzewodowych odkurzaczy ręcznych (wzrost o 30 proc.), wentylatorów elektrycznych (wzrost o 159 proc.) i automatycznych ekspresów do kawy (wzrost o 10 proc.).

W cenie wygoda i oszczędność czasu
Kwestia wygody ma coraz większe znaczenie. W krajach objętych badaniem dużą popularnością cieszyły się bezprzewodowe odkurzacze ręczne. Zanotowany w ostatnich latach wzrost sprzedaży nadal się utrzymuje (wzrost o 45 proc.). Wielkość sprzedaży przekracza obecnie 1,2 mld euro. Sprzedaż robotów odkurzających również wzrosła, o 22 proc., do 612 milionów euro.

Dążenie konsumentów do wygody i oszczędności czasu zauważyć można również w obszarze sprzętów kuchennych. Przykładem mogą być np. miksery stojące ze zintegrowaną funkcją gotowania. Ta napędzana głównie przez chiński rynek kategoria produktów wygenerowała znaczący wzrost (o ponad 96 proc.), osiągając sprzedaż na poziomie 116 milionów euro.

Aktualny trend: health and fitness
Zdrowe odżywianie i kondycja to wciąż obserwowane trendy, również przez producentów małego sprzętu gospodarstwa domowego. Np. w związku z rosnącym zanieczyszczeniem powietrza w wielu miastach, rynek oczyszczaczy powietrza bardzo dynamicznie rośnie (o 34 proc. r/r.). W 26 krajach** monitorowanych przez GfK ta grupa produktów stanowi rynek o wartości 1,2 mld euro. Coraz większą popularność zyskują również stojące blendery z pojemnikiem na wynos, pozwalające przygotować napoje typu smoothie. Popyt na nie rośnie szczególnie w Azji (wzrost aż o 73 proc.). Dobrze sprzedają się również frytkownice, które obiecują zdrowsze potrawy dzięki zastosowaniu mniejszej ilości tłuszczu. W porównaniu do ubiegłego roku produkty te osiągnęły globalny wzrost sprzedaży o 20 proc.

  • fijo 2017-09-15 19:14:37

    To teraz byłą premiera PURE I9 czyli odkurzacza który sam jeździ i sprząta. Były takie filmiki ze kot na tym śmigał, tyle ze to jest sterowane aplikacją z kom. KOOOZAk i do tego właśnie małe.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane