PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

GIF zakazuje reklamy Gripexu Max i HotActive Forte

Autor: PAP 30 stycznia 2016 10:35

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestania emisji reklamy telewizyjnej leków Gripex Max i Gripex HotActive Forte. Zdaniem GIF wprowadza ona w błąd, sugerując, że oba leki mają to samo zastosowanie, a różnią się jedynie postacią.

Wątpliwości GIF wzbudziła pojawiająca się w reklamie treść: "wybieramy tak samo - maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach". GIF przypuszczał, że komunikat ten może wprowadzać odbiorców w błąd, że leki Gripex Max i Gripex HotActive różnią się jedynie postacią (jeden jest w formie tabletek, a drugi proszku w saszetkach do sporządzania roztworu), podczas gdy środki te różnią się również składem i wskazaniami do stosowania.

Pełnomocnik producenta leku firmy USP Zdrowie wyjaśniał, że komunikat wskazany przez GIF odnosi się preferencji wyboru maksymalnych dawek substancji czynnych, a w dalszej części reklamy pojawiają się komunikaty wyjaśniające m.in., jakich dawek obu leków to dotyczy.

Pełnomocnik zgodził się z GIF, że wskazania do stosowania obu leków różnią się, jednak podkreślił, że w reklamie przedstawiono jedynie te, które są wspólne dla obu leków (np. ból gardła i katar). W spocie nie pojawił się natomiast kaszel będący we wskazaniach tylko jednego leku.

GIF zwrócił także uwagę, że w reklamie pokazano kierowców rajdowych, którzy przyjmują lek krótko przed startem, co może sugerować, że środki te nie wpływają na zdolność prowadzenia pojazdów. Tymczasem w ulotkach obu leków wskazano, że kierowcy powinni zachować ostrożność w trakcie ich stosowania.

Ponadto pojawiające się w spocie hasła "i sprawy szybko przyjmują właściwy obrót" oraz "jutro zawody" wraz z pozytywnymi obrazami wyleczonych rajdowców mogą naruszać przepis, zgodnie z którym reklama leku nie może zawierać treści zapewniających, że jego stosowanie gwarantuje właściwy skutek.

Pełnomocnik producenta przekonywał jednak, że reklama nie sugeruje, że bohaterowie przyjmują lek krótko przed startem i przypomniał, że zamieszczono w niej jednoznaczny komunikat "jutro zawody". Argumentował też, że na upływ czasu wskazują m.in. ujęcia, w których bohaterowie przyjmują lek, gdy już zmierzcha, a zawody odbywają się w ciągu dnia przy silnym świetle słonecznym.

Podkreślił też, że przyjmowanie żadnego z tych leków nie wiąże się z koniecznością całkowitego powstrzymania się od prowadzenia pojazdów.

Pełnomocnik producenta nie zgodził się także z zarzutem, że reklama zapewnia, iż stosowanie leków gwarantuje właściwy skutek. Wyjaśniał m.in., że hasło "i sprawy szybko przyjmują właściwy obrót" wraz z wizerunkiem uśmiechniętych rajdowców odnosi się do sytuacji, w której bohaterowie, odzyskując wiarę w zwycięstwo, ostatecznie je odnoszą. Ponadto - jak wskazuje producent - zmianie nastroju rajdowców towarzyszy poprawa warunków atmosferycznych i do tego można odnieść komunikat.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    9,52

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.