PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Global Data: Na walentynkach najwięcej zyskają dyskonty

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2018 10:27

Global Data: Na walentynkach najwięcej zyskają dyskonty Fot. Shutterstock.com

W tym roku konsumenci w Wielkiej Brytanii planują wydać 1,1 miliarda funtów na prezenty i karty podarunkowe dla bliskich, z okazji walentynek. Jednak wzrost sprzedaży zwolni do 0,7 proc., z 1,4 proc. rok wcześniej. Przyczynią się do tego między innymi: osłabienie zaufania konsumentów, oszczędności w budżetach domowych oraz rosnąca popularność dyskontów.

Według raportu GlobalData Valentine z 2017 roku, konsumenci nadal negatywnie postrzegają święto walentynkowe - mniej niż jedna trzecia kupujących uważa, że ​​ubiegłoroczne walentynki były dla nich ważne, a 31,7 proc. aktywnie próbowało uniknąć okazji do zakupów.

Eleanor Parr, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData, zauważa, że w przeszłości walentynki były postrzegane jako okazja do obsypania bliskich luksusowymi prezentami, jednak to się zmienia. – Ponieważ 45,8 proc. konsumentów w zeszłym roku uznało, że walentynki to strata pieniędzy a 56,2 proc. uważa, że kosztują za dużo, oczekuje się, że konsumenci będą bardziej skłonni do kupowania tańszych prezentów w dyskontach - mówi.  

- Rok 2017 był sukcesem dla wielu dyskontów. W tym roku prawdopodobnie te sieci zyskają dalszy udział w rynku walentynkowym, ponieważ nadal poprawiają postrzeganie swoich produktów, wprowadzając więcej luksusowych opcji - dodaje.

Sprzedawcy detaliczni szukają alternatywnych źródeł przychodów, chcąc podnieść poziom sprzedaży z okazji walentynek. Przykładem jest rosnąca tendencja do kupowania walentynkowych prezentów dla zwierząt domowych – Notonthehighstreet oferuje stronę poświęconą dziwacznym pomysłom na prezent dla domowych ulubieńców.

Co więcej, niedawno pojawił się nowy trend, sprowadzony z USA, który polega na świętowaniu 13 lutego kobiecych przyjaźni, tzw. Galentine’s Day. Oczekuje się, że w 2018 roku więcej marek i sprzedawców będzie zarabiać na tym święcie. Przykładowo moonpig.com i Etsy oferują w tym roku karty Galentine’s Day, a sprzedawcy detaliczni wykorzystują okazję, aby promować produkty odpowiednie dla kobiet na portalach społecznościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,62

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8408

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane