Global Data: Sainsbury’s gra na długoterminowe zyski

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2017 15:54

Wyniki kwartalne Sainsbury’s były rozczarowujące, jednak inwestorzy raczej nie muszą się niepokoić. Spółka w krótkim terminie może mieć problemy, jednak ma dobre perspektywy długoterminowe – oceniają analitycy Global Data.

Marże sieci Sainsbury’s spadły do 1,9 proc., a sprzedaż like for like wzrosła tylko o 1,6 proc. To niewiele, biorąc pod uwagę, że inflacja wyniosła 1,7 proc. oraz, że pozostałe sieci supermarketów na brytyjskim rynku pokazały wzrosty powyżej oczekiwań. Nawet ASDA, która od 12 kwartałów znajdowała się „pod kreską”, osiągnęła wzrost przychodów.

Dodatkowo, większość sieci zanotowała stabilne marże, redukcje kosztów i najlepsza sprzedaż od pięciu lat. Sainsbury’s na tym tle jest wyjątkiem.

- Może to oznaczać dwie rzeczy: albo Sainsbury’s walczy bardziej niż inni by utrzymać się na powierzchni, albo sieć mniej skupia się na krótkoterminowych celach i podejmuje strategię "gry na długoterminowe zyski" – oceniają analitycy Global Data.

- Jeśli patrzymy na czynniki, które obniżają zysk netto to zobaczymy, że są to: inwestycje w ceny, inflacja czy strata marki Argos. Jeśli pominiemy ten ostatni czynnik, do spadku marży przyczyniły się elementy, które dotknęły wszystkie inne supermarkety – dodają.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,31

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.