Globaldata: E-grocery daje szansę na wzrosty, bo nie ma tu dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2017 12:56

W ciągu następnych 10 lat, najwięksi giganci internetowego rynku spożywczego będą musieli postawić na tzw. „dark stores” (z ang. ciemny sklep), czyli obiekty przeznaczone wyłącznie do realizacji zamówień on-line. Obecnie tylko Ocado i Amazon posiadają tego typu obiekty, a efektem tego jest fakt, iż firmy te mogą zaoferować szerszą gamę produktów, lepiej wykorzystywać nowe technologie i generować przyzwoite marże ze sprzedaży online – szacuje Globaldata.

- Nie ma wątpliwości, że penetracja rynku online w Wielkiej Brytanii wzrośnie – szacujemy, że do 2022 roku sprzedaż online będzie stanowić 9,8 proc. brytyjskiego rynku spożywczego – czytamy w raporcie Globaldata. W 2017 roku udział ten wynosi 7,8 proc. Przyczyną wzrostu będzie fakt, iż pokolenie millenialsów, którzy najchętniej podejmują zakupy produktów spożywczych przez internet, zakłada swoje rodziny i jeszcze bardziej ogranicza swoje zakupy w sklepach stacjonarnych.

Jak szacuje Globaldata, kanał online jest szansa dla detalistów do powiększenia udziału w rynku handlu produktami spożywczymi, jako, że kanał ten nie jest jak dotąd penetrowany przez dyskonty.

Jednocześnie, kanał internetowej sprzedaży żywności to biznes, w którym trudno odnieść sukces. Jednak inwestycja w „dark store”, choć kosztowna w perspektywie krótkoterminowej, może przynieść z czasem wzrost wolumenów i zredukować koszty, co potencjalnie przybliży osiągnięcie progu rentowności – oceniają eksperci Globaldata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,89

  • Min

    2,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane