Globaldata: E-grocery daje szansę na wzrosty, bo nie ma tu dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2017 12:56

W ciągu następnych 10 lat, najwięksi giganci internetowego rynku spożywczego będą musieli postawić na tzw. „dark stores” (z ang. ciemny sklep), czyli obiekty przeznaczone wyłącznie do realizacji zamówień on-line. Obecnie tylko Ocado i Amazon posiadają tego typu obiekty, a efektem tego jest fakt, iż firmy te mogą zaoferować szerszą gamę produktów, lepiej wykorzystywać nowe technologie i generować przyzwoite marże ze sprzedaży online – szacuje Globaldata.

- Nie ma wątpliwości, że penetracja rynku online w Wielkiej Brytanii wzrośnie – szacujemy, że do 2022 roku sprzedaż online będzie stanowić 9,8 proc. brytyjskiego rynku spożywczego – czytamy w raporcie Globaldata. W 2017 roku udział ten wynosi 7,8 proc. Przyczyną wzrostu będzie fakt, iż pokolenie millenialsów, którzy najchętniej podejmują zakupy produktów spożywczych przez internet, zakłada swoje rodziny i jeszcze bardziej ogranicza swoje zakupy w sklepach stacjonarnych.

Jak szacuje Globaldata, kanał online jest szansa dla detalistów do powiększenia udziału w rynku handlu produktami spożywczymi, jako, że kanał ten nie jest jak dotąd penetrowany przez dyskonty.

Jednocześnie, kanał internetowej sprzedaży żywności to biznes, w którym trudno odnieść sukces. Jednak inwestycja w „dark store”, choć kosztowna w perspektywie krótkoterminowej, może przynieść z czasem wzrost wolumenów i zredukować koszty, co potencjalnie przybliży osiągnięcie progu rentowności – oceniają eksperci Globaldata.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,54

  • Śr

    4,18

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.