GlobalData: Millenialsi przedefiniują handel. Detaliści muszą być gotowi

Autor: dlahandlu.pl 1 lutego 2018 11:39

GlobalData: Millenialsi przedefiniują handel. Detaliści muszą być gotowi Fot. Shutterstock

Sieci detaliczne powinny ponownie ocenić swoją strategię biznesową i możliwości technologiczne oraz przeanalizować, czy układ sklepu, systemy i procesy są zgodne z preferencjami zakupowymi millenialsów i post-millennialsów. Konsumenci należący do tych grup zamierzają bowiem przedefiniować przyszłość handlu detalicznego – ocenia firma Global Data.

Będąc wciąż pod presją czasu, millennialsi szukają wygody i elastyczności. Oczekują płynnego, wielokanałowego doświadczenia zakupowego i łączą kupowanie online, aplikacje mobilne i wizyty w fizycznych sklepach. Choć millenialsi używają platform i aplikacji handlu elektronicznego w większym stopniu niż poprzednie pokolenia, ponad połowa zakupów nadal odbywa się w sklepach stacjonarnych - podaje GlobalData.

Millenialsi potrzebują jednak zachęt do odwiedzania sklepów, takich jak: środowisko zakupowe kojarzące się z rozrywką, silne marki, z którymi mogą się identyfikować, obiekty rekreacyjne, kawiarnie oraz doświadczenia w postaci prób produktów przed ich zakupem.

- Ponieważ millenialsi nie zaprzestali odwiedzania sklepów stacjonarnych, detaliści muszą wdrożyć narzędzia analityczne, aby dopasować układy sklepów, systemy i procesy operacyjne zgodne z cyfrową dojrzałością i preferencjami tych konsumentów – oceniają analitycy GlobalData.

Andreas Olah, analityk ds. handlu detalicznego w GlobalData ocenia, że detaliści muszą również pracować nad swoimi strategiami w mediach społecznościowych i integrować je z programami lojalnościowymi, funkcjami obsługi klienta i różnymi aplikacjami mobilnymi. Powinni ponadto współpracować z silnymi markami, które są popularne wśród millenialsów.

GlobalData zwraca uwagę na to, że millenialsi i post-millennialsi używają urządzeń mobilnych, w tym smartfonów i tabletów, a także inteligentnych zegarków, urządzeń AR (rozszerzonej rzeczywistości), czy służących do interakcji z detalistami i zakupu produktów. Ponieważ używają tych urządzeń w domu, pracy, w autobusie i podczas odwiedzania sklepów fizycznych, sprzedawcy detaliczni muszą wykrywać ich lokalizację i dostarczać treści i powiadomienia dotyczące sklepów, aby zachęcać do interakcji i zakupów.

Z tego powodu detaliści mogą korzystać z różnych narzędzi geo-fencing i śledzenia, takich jak Light Fidelity (Li-Fi), które wykrywają lokalizację klientów, wysyłając sygnały do ich smartfonów, poza tymi bardziej tradycyjnymi sposobami, takimi jak korzystanie z hotspotów Wi-Fi i dane operatorów telefonii komórkowej.

- Podczas gdy niektórzy millenialsi mogą sprzeciwić się śledzeniu i cenić sobie ochronę danych, większość z nich chętnie dzieli się przynajmniej niektórymi danymi, jeśli dostaną coś cennego w zamian, np. personalizację, wygodniejsze odnajdywanie drogi, oferty specjalne i możliwość wykonywania zakupów multi-channel – dodaje Olah.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.