Główna idea Sklepu 4.0 to wygoda

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2017 12:02

Główna idea Sklepu 4.0 to wygoda Fot. Shutterstock

Internet potwierdza swoją handlową ofensywę. Według niedawnych analiz Deloitte liczba osób, które zrobiły zakupy online (48%) po raz pierwszy w historii była wyższa, niż w stacjonarnych sklepach (45%). Jednocześnie konsumenci wciąż narzekają na brak możliwości przetestowania „żywego” produktu przy e-zakupach. Efekt: firmy unowocześniają fizyczne sklepy, do których trafiają takie rozwiązania, jak np. wieszaki liczące polubienia na Facebooku czy interaktywne przymierzalnie zintegrowane z urządzeniami mobilnymi.

Poszukiwanie produktów i usług w sieci stało się rynkową oczywistością. Według badań BigCommerce, w Stanach Zjednoczonych tzw. Pokolenie Y aż 67% zakupów robi online. Zmiany współczesnego świata zakupów to element przemian zachodzących w gospodarce, coraz bardziej zautomatyzowanej i scyfryzowanej. Na ten kontekst technologicznej rewolucji, w jakim zmienia się także świat zakupów, zwraca uwagę Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor Accenture Operations w Polsce. To firma, która zatrudnia nad Wisłą ponad 2000 specjalistów i należy do globalnych liderów w zakresie doradztwa biznesowego. Wśród prowadzonych przez nią w Polsce projektów nie brak międzynarodowych działań z zakresu digital marketingu.

- Według badań Accenture do 2035 roku sztuczna inteligencja może podwyższyć efektywność pracy w 12 czołowych gospodarkach świata o 40%. Zmiana stała się nowym status quo, generując też nowe wydatki. Każda taka rewolucja niesie za sobą szereg wydatków, np. związanych z modernizacją biznesu, reorganizacją firmy, nowymi stanowiskami pracy, szkoleniami, sprzętem. Budżet na innowacje to konieczna cena, którą trzeba ponieść za rozwój. A jednocześnie jedna z najlepszych inwestycji współczesnej firmy – mówi Edyta Gałaszewska-Bogusz.

W tym kontekście rozwija się rynek handlu. Zmiany zachodzące na naszych oczach to efekt m.in. rosnącej liczby kanałów sprzedaży i kontaktu. Kluczowym miejscem handlu, w którym ogniskują się decyzje, wciąż pozostaje jednak sklep: ten fizyczny i ten cyfrowy.

- Związaną z tym ideę Sklepu 4.0 w skrócie można sprowadzić do jednego słowa: wygoda. Kryje się za nim bowiem wizja miejsca, które oferuje klientowi dużą ilość intuicyjnych kanałów zakupowych, dostosowanych do jego profilu. Cel firmy to sprawne przemieszczanie się między kanałami online i offline oraz ich integracja, ułatwiająca zakupy. Ciekawy przykład wdrożenia tej idei w życie stanowi projekt „C&A Fashion like” brazylijskiego oddziału C&A. Firma zamieściła w swoich sklepach interaktywne wieszaki, połączone z Facebookiem. Reagowały one w czasie rzeczywistym - poprzez integrację z platformą SAP S/4 HANA - na polubienia wiszącego na nich modelu ubrania. Dzięki temu klienci mogli się dowiedzieć, które produkty są uznawane za najlepsze. Kampania dotarła do 8,8 mln osób, a C&A przybywało co godzinę 1000 nowych fanów – komentuje Ewelina Ciach, Senior Value Advisor w SAP Hybris.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.