Główne trendy na rynku wyposażenia placówek sieci handlowych

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2014 10:32

Jednym z trendów, który zauważany jest przez producentów wyposażenia placówek sieci handlowych jest rosnące zapotrzebowanie na usługi serwisowe. - Rynek sieci handlowych jest dojrzałym rynkiem, który przez lata zdążył już wypracować standardy wyposażenia, które są powielane w kolejnych otwarciach nowych obiektów. Czas jednak płynie i sprzęt z biegiem lat się starzeje. Na przykład wózki sklepowe Wanzl w niektórych sieciach pracują po kilkanaście lat. Sprzęt ten osiągnął już wiek dojrzały, tu i ówdzie nawet emerytalny i wymaga gruntownej renowacji lub wymiany. W związku z tym obserwujemy coraz większe potrzeby usług serwisowych - mówi Magdalena Skowrońska z firmy Wanzl.

- Także w tym roku również spodziewając się rozwoju tego tematu, chcemy zaoferować klientowi pomoc i odciążenie go w kontrolowaniu i organizacji napraw wózków, bramek wejściowych, wiat parkingowych i innych elementów wyposażenia sklepów. Sieci dążąc do optymalizacji kosztów i czasu pracy nie chcą zajmować się kontaktami z wieloma firmami, które dostarczały wyposażenie na przestrzeni lat. Takich dostawców mogło być wiele. Teraz potrzeba jednej, dobrze przygotowanej firmy serwisowej, która będzie w stanie przejąć na siebie odpowiedzialność za sprawny i funkcjonujący sprzęt (np. flotę wózków), bez względu od jakiego producenta pochodzą i w którym markecie się znajdują. Kompleksowo zaopiekuje się całym wyposażeniem sklepowym całej sieci (dokona inwentaryzacji, przygotuje raporty, dokona bieżących napraw, zregeneruje powłoki, przerzuci wózki między marketami, weźmie na siebie odpowiedzialność za zawsze sprawny i dobrze funkcjonujący sprzęt w każdym sklepie - wyjaśnia Magdalena Skowrońska.

Kolejny trend, który zauważają producenci to potrzeba indywidualizacji sieci sklepów. - Niewątpliwie mamy przed sobą czas silnego rozwoju sieci convenience. Popularność mniejszych formatów przełoży się na dążenie do większej indywidualizacji mniejszych sieci, które będą starały się zaoferować coś więcej niż dyskonty, wyraziście odróżnić się od nich swoją ofertą i konceptem wyposażenia sklepu. Sklepy coraz większa wagę przykładają do nowoczesnego, indywidualnego konceptu sprzedażowego, który jest czymś więcej niż eleganckim wyposażeniem, a  łączy w sobie nie tylko meble i oświetlenie, ale również wartości pozacenowe i pozawyposażeniowe, atmosferę, jakość towaru i obsługi, dodatkowe usługi i możliwości.
Profesjonalne projektowanie każdej placówki handlowej polega na umiejętnym łączeniu i wykorzystywaniu wiedzy w trzech podstawowych obszarach: architektury, marketingu oraz psychologii, a punktem wyjścia wszelkich podejmowanych działań powinien być zawsze klient i to, jak się zachowuje w miejscu sprzedaży, jak reaguje na konkretne bodźce, co sprawia mu wyraźną przyjemność, a czego najchętniej unika - wyjaśnia Magdalena Skowrońska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.