Grauer: Na rynku detalicznym rośnie nowy silny gracz

www.portalspozywczy.pl 5 kwietnia 2018 17:18

Grauer: Na rynku detalicznym rośnie nowy silny gracz

Na skutek przejęcia Emperii Holding przez litweską Maxima Grupe, na rynku detalicznym w Polsce urośnie nowy, silny gracz. Przez to konkurencja w segmencie supermarketów jeszcze bardziej się zaostrzy - mówi Piotr Grauer dyrektor w KPMG, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Postępowanie UOKiK w tej sprawie trwało cztery miesiące, ale zakończyło się pomyślnie dla inwestora. Dzięki tej decyzji, Maxima Groupe będzie mogła sfinalizować transakcję, a sytuacja właścicielska sieci Stokrotka wreszcie się wyjaśni - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

- Zważywszy na silną pozycję Maximy w krajach nadbałtyckich, na rynku detalicznym w Polsce rośnie dzięki temu przejęciu nowy, silny gracz. Przez to konkurencja w segmencie supermarketów jeszcze bardziej się zaostrzy - dodaje.

Maxima Grupe uzyskała bezwarunkową zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie Emperii Holding. Tym samym ziścił się warunek, o którym mowa w wezwaniu, ogłoszonym przez Maxima Grupe w dniu 24 listopada 2017 r.

Przypomnijmy, że Maxima Grupe dwukrotnie przedłużała przyjmowanie zapisów w wezwaniu na akcje spółki Emperia Holding SA, która kontroluje polską sieć sklepów Stokrotka. Pierwszy raz w dniu 21 lutego, do dnia 16 marca, a drugi raz 15 marca, do dnia 12 kwietnia. Spółka czekała na zgodę UOKiK.

Maxima Grupe zawarła z Emperią Holding umowę inwestycyjną w dniu 23 listopada. Dzień później ogłosiła wezwanie do sprzedaży 12.342.027 akcji (100 proc.) Emperii po cenie 100 zł za akcję. 14 grudnia ub. r. rozpoczęto przyjmowanie zapisów. W wezwaniu ustalono, że zapisy będą przyjmowane do 21 lutego 2018 r. Jednak UOKiK 18 stycznia skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia. Urząd uznał, że działalność uczestników koncentracji pokrywa się na lokalnych rynkach sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku i krajowym rynku zaopatrzenia w te produkty. Ponadto uczestników koncentracji mogą łączyć również relacje typu dostawca-odbiorca. Maxima wprowadza do obrotu karmy dla zwierząt, płatki zbożowe, konserwy mięsne, pasztety i sosy, a sklepy należące do Emperia mogą być nabywcą tych produktów.

Kolejnym warunkiem finalizacji transakcji jest osiągnięcie progu minimalnej liczby akcji objętych zapisami w wezwaniu uprawniających do 66% ogólnej liczby głosów w spółce, oraz podjęcia przez Walne Zgromadzenie uchwały o zmianie statutu spółki w brzmieniu zgodnym z treścią warunku wezwania.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.