Grupa Metro przeznaczy 100 mln euro na podział firmy na dwie dywizje

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2017 11:06

99,95 proc. akcjonariuszy niemieckiej Grupy Metro jest za podziałem spółki na dwa podmioty: Metro i Ceconomy.

Metro Group chce się podzielić, ponieważ oddzielnie dywizje będą rosły szybciej. Dywizja Metro będzie skupiać się na sprzedaży żywności (co generuje roczne obroty w wysokości 37 mld euro) poprzez spółki Makro, Metro i Real. Dział nieruchomości również stanie się częścią dywizji Metro.

Ceconomy skupi się na elektronice konsumenckiej (Media Markt i Saturn), która notuje roczną sprzedaż na poziomie 21,9 mld euro.

Podział będzie kosztować firmę 100 mln euro, ale powinien przynieść więcej pieniędzy później. - Możemy to zrobić lepszy biznes oddzielnie - uważa prezes Metro Olaf Koch. Koch pokieruje również dywizją żywności. W sumie, podział powinien spowodować wzrost obrotów od 2 do 3 proc. rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,25

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201