Grupa Muszkieterów w całej Europie wypracowała ponad 37 mld euro obrotów 

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2018 12:42

Grupa Muszkieterów w całej Europie wypracowała ponad 37 mld euro obrotów  fot. materiały prasowe

Grupa Muszkieterów w Europie opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok, raportując 2,1 proc. wzrost r/r. Po uwzględnieniu wyników wypracowanych przez stacje paliw, wynik ukształtował się na poziomie 4,1 proc. r/r. Łączne obroty Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Poivre Rouge i Roady oraz stacji paliw wyniosły 37,58 miliarda euro. Przychody pionu rolno-spożywczego zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterów w Europie, który przy jego udziale wyniósł 41,6 miliarda euro.

– W 2018 roku planujemy utrzymać tę dynamikę, podnosząc efektywność biznesową naszych placówek. Na liście celów mamy również kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna – deklaruje Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów.

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie wyniósł 25,36 miliarda euro bez udziału stacji paliw, co daje wzrost o 1,8 proc r/r (po ich włączeniu 33,49 miliarda euro i wzrost o 4 proc. r/r). We Francji udział rynkowy tych dwóch sieci wyniósł 14,6 proc. z obrotem o wartości 31,09 miliarda euro z uwzględnieniem wyniku stacji paliw. We Francji tylko sieć Intermarché odnotowała 22,42 miliarda euro obrotu, (bez  stacji paliw), co przełożyło się na wzrost o 1,7 proc. r/r. Uwzględnienie wyników stacji paliw, daje wzrost o 4 proc. r/r i 29,87 miliarda euro obrotu. We wszystkich swoich formatach sieć kontynuowała strategię zwiększania udziału marek własnych oraz produktów dostarczanych przez lokalnych dostawców.

Sieci Bricomarché i Brico Cash zanotowały obroty na poziomie 2,58 miliarda euro. Bricomarché osiągając obroty wyższe o 3,1 proc. r/r w Portugalii kontynuuje wzrosty i umacnia swoją pozycję rynkową w kategorii „dom i ogród”. We Francji Bricomarché i Brico Cash zanotowały wzrost – odpowiednio o 1,6 proc. i 20,4 proc. r/r. Jest to szczególnie istotne w porównaniu ze wzrostem samego rynku DIY, który w 2017 roku wyniósł zaledwie 0,23 proc. w ujęciu wartościowym i 0,58 proc. w ujęciu ilościowym (wskaźnik Banque de France grudzień 2016 / grudzień 2017).

Jednym z kluczowych wydarzeń 2017 roku było nawiązanie porozumienia strategicznego z Bricoramą. Dzięki temu przejęciu Muszkieterowie zajmują trzecią pozycję na rynku DIY we Francji.

Sieć Roady, na którą składa się 147 centrów samochodowych w Europie, w tym 115 we Francji, wypracowała – bez stacji paliw – obrót na poziomie 190 milionów euro, co wpłynęło na nieznaczny spadek wyniku o 1,9 proc. r/r (234,4 miliony euro ze stacjami paliw).

W maju 2017 roku sieci Roady i Profil Plus podpisały umowę o współpracy mającą na celu pozyskanie nowych klientów, wprowadzenie do szerokiej oferty usług pneumatycznych oraz obsługę dużych flot samochodowych i wypożyczalni. Co więcej, w ciągu ostatnich 12 miesięcy znajomość marki Roady, trzeciej sieci centrów samochodowych w kraju, wzrosła o 9 punktów, do 40 proc. obecnie.

  • burak 2018-03-30 21:42:55

    obroty, obrotami a zarobili coś?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    7,96

  • Min

    4,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane