Grupa Żywiec: Wydarzenia sportowe wpłyną na wzrost sprzedaży piwa

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2018 09:24

Grupa Żywiec: Wydarzenia sportowe wpłyną na wzrost sprzedaży piwa Fot. Shutterstock.com

Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w wyniku pozytywnego wpływu dużych wydarzeń sportowych - poinformowała spółka w raporcie.

-Spodziewamy się że w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w wyniku pozytywnego wpływu dużych wydarzeń sportowych. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów surowców i opakowań oraz dalszego wzrostu inflacji w Polsce.
Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. będzie kontynuować strategię budowania wartości poprzez silne marki, innowacje, poprawę dystrybucji i obsługi klientów oraz odpowiadania na potrzeby konsumentów - czytamy w piśmie prezesa zarządu spółki do akcjonariuszy.

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 334 milionów złotych, co stanowi wzrost o 1,8% w porównaniu do kwoty 328 milionów złotych w 2016 roku. Zysk netto za okres wyniósł 259 milionów złotych.

Przychody ze sprzedaży produktów Grupy Kapitałowej Żywiec wyniosły 2 232 miliony złotych. Zysk brutto, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych, wzrósł o 1,6% i osiągnął wartość 313 milionów złotych w 2017 roku w porównaniu do wartości 308 milionów złotych w 2016 roku.

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wdrożyła strategię budowania wartości poprzez silne marki, szczególnie w segmencie premium, innowacje w ofercie produktowej oraz w procesach, inwestycje w aktywności komercyjne skoncentrowane na wartości oraz dalszą poprawę efektywności wewnętrznej i utrzymanie modelu niskich kosztów. Zgodnie z tą strategią, w porównaniu do zeszłego roku, Spółka zwiększyła marżę, przychody na hektolitr piwa i utrzymała zakładany poziom przychodów z portfolio premium. Przychody wzrosły także w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży.

W 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła o 3% w ujęciu ilościowym w porównaniu do roku 2016 głównie z powodu złych warunków pogodowych w sezonie oraz braku dużych wydarzeń sportowych, które pozytywnie wpłynęły na sprzedaż w okresie porównawczym. W wyniku niesprzyjających warunków rynkowych oraz celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w nisko-rentownych kanałach sprzedaży, Grupa Kapitałowa Żywiec sprzedała w tym czasie 11 236 tys. hl piwa, co oznacza spadek o 3,9% w porównaniu z rokiem 2016 (11 689 tys. hl).

Spadek przychodów netto Grupy jest konsekwencją niższej sprzedaży piwa oraz sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Sprzedaż biznesu dystrybucyjnego nie wpłynęła na wysokość marży Grupy Żywiec, ale obniżyła wysokość przychodów.
Kontynuując strategię koncentracji na kluczowych obszarach Biznesu, po sprzedaży Distribev Sp. z o.o. Grupie Orbico oraz pełnym wydzieleniu na zewnątrz usług transportowych i likwidacji spółki Trans Trade Żywiec Sp. z o.o., w 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec sprzedała udziały w sieci franczyzowej Piwiarnia Warki firmie Sfinks. To kolejny krok, który pozwoli Spółce skupić się w pełni na warzeniu doskonałego piwa i budowaniu marek.

W 2017 roku Spółka utrzymała dyscyplinę kosztową. Dalsze pozytywne efekty przyniosła przeprowadzona w ostatnich latach restrukturyzacja ukierunkowana na obniżenie bazy kosztowej. Spółka kontynuowała także wysiłki na rzecz zwiększania efektywności i elastyczności wewnętrznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.