GUS: Na 1 sklep przypada 109 osób

Autor: GUS, www.dlahandlu.pl 9 lipca 2015 10:33

GUS przedstawił strukturę sprzedażny detalicznej wg. podmiotów gospodarczych. W ubiegłym roku podmioty, w których pracowało 50 osób i więcej stanowiły 53,2 proc. rynku (49,7 proc. w 2010 r.). Przedsiębiorstwa zatrudniające 10-49 osób stanowiły 19,7 proc. (18,6 proc.). Natomiast najmniejsze firmy zatrudniające do 9 osób to 27,1 proc. (31,7 proc. w 2010 r.).



Na koniec grudnia 2013 r. w naszym kraju działało 353 562 sklepów (346 058 w 2010 r.). Sklepów o powierzchni sprzedaży 99 mkw. i mniej było 318 317 (313 729 w 2010 r.). Placówek o pow. sprzedaży 100 - 399 mkw. było 23 323 (22 403). Sklepów o pow. sprzedaży 400 - 999 mkw. było na koniec 2013 r. 8 484 (6 950); placówek o pow. 1000 - 1999 mkw. było 2 221 (1 875); sklepów o pow. 2000 - 2499 mkw. było 245 (244), a największych hipermarketów o pow. 2500 mkw. i więcej na koniec 2013 było 972 (857 w 2010 r.).

Na 1 sklep w 2013 r. przypadało 109 mieszkańców Polski (111 w 2013 r.)

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.