H&M ma poważny problem wizerunkowy

Autor: Wirtualnemedia.pl 19 stycznia 2018 11:07

H&M ma poważny problem wizerunkowy Fot. H&M

Kilka dni temu w internecie rozpętała się afera, a media społecznościowe zalała fala krytycznych komentarzy pod adresem firmy odzieżowej H&M. Punktem zapalnym stało się umieszczone w internecie zdjęcie czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę tej marki z napisem „Najfajniejsza małpka w dżungli”. Firmę oskarżono o rasizm, ta niemal natychmiast przeprosiła, usunęła kontrowersyjne zdjęcie, zapowiedziała że nie będzie sprzedawać tej bluzy w USA, wycofała ją z innych sklepów. W RPA musiała czasowo zamknąć swoje sklepy, po tym jak były demolowane przez protestujących w związku z zaistniałą sytuacją - czytamy na Wirtualnemedia.pl.

W środę H&M ogłosiło, że powołuje na stanowisko globalnego lidera ds. różnorodności i integracji Annie Wu - po to, by podobnym sytuacjom zapobiec w przyszłości. 

Jacek Kotarbiński, ekonomista i ekspert ds. marketingu nie sądzi, by firma H&M propagowała rasizm. Uważa, że zaistniała sytuacja mogła być wynikiem albo czyjegoś marnego dowcipu, zwykłej pomyłki, bezmyślności ale może i celową prowokacją, która wymknęła się spod kontroli. Przyznaje, że w tej kryzysowej sytuacji H&M postępuje zgodnie z regułami sztuki zarządzania w kryzysie - przyznali się do błędu, przeprosili, wycofali produkt ze sprzedaży, powołali pracownika, który ma się przyglądać procesom. - Myślę, że firma powinna uczulać swoich pracowników na napisy jakie zamieszczane są na odzieży, tak by unikać zbędnych prowokacji. W zakresie komunikacji zewnętrznej ich działanie jest standardowe, na pewno powinni więcej uwagi poświęcić swoim pracownikom i procesom w tym zakresie - podpowiada rozmówca portalu Wirtualnemedia.pl.

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2018-02-01 11:15:20

    Po prostu oni tak myślą, jak i w szkole uczyli: człowiek nie różni się od zwierząt. I myśleli, że tak już wszyscy wiedzą, że "pochodzimy od małpy" i nie śmią nawet myśleć inaczej. A tu ciemnota jakiś rasizm im wytyka...

  • Gigi 2018-01-19 12:26:19

    H&M to teraz małpy !

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.