PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Handel internetowy napędza rozwój logistyki i transportu

Autor: pr 27 marca 2015 11:20

Rozwój handlu internetowego doprowadził do intensyfikacji usług transportowych w branży TSL. Coraz więcej osób korzysta z transakcji internetowych, przez co zwiększa się popyt na tego typu usługi.

Wzrasta liczba konsumentów, którzy zaopatrują się w sieci w towary i produkty, poprzez urządzenia mobilne. Użytkownicy e-handlu oraz m-handlu w odpowiedzi na pytanie, dlaczego decydują się na ten typ transakcji, odpowiadają, że jest on dla nich wygodniejszy. Komfort związany jest nie tylko z procesem zakupowym, ale również logistycznym. Kupujący oczekuje towaru dobrej jakości, w korzystnej cenie i błyskawicznie dostarczonego.

Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, o czym świadczy fakt, że coraz więcej tradycyjnych sieci handlowych zwiększa swoją ofertę o sprzedaż przez internet. Usługi logistyczne w e-commerce nie sprowadzają się tylko do przygotowania przesyłki. Proces ten to wprowadzenie do systemu, dostarczenie do miejsca składowania, obsługa zwrotów, reklamacji, czasem również komunikacja z klientem, który na każdym etapie chciałby mieć pełną wiedzę o miejscu, gdzie znajduje się jego towar.

Firmy logistyczne dążą do pełnej specjalizacji oferowanych usług. Wprowadzenie rozwiązań informatycznych czy aplikacji mobilnych, które dążą do optymalizacji procesu, są już obowiązującym standardem. Wraz z coraz to większym popytem na te usługi i wymaganiami klientów, branża logistyki i transportu rozwija się wprost proporcjonalnie do e-handlu. Wymagający odbiorcy i zleceniodawcy, mobilizują operatorów logistycznych do poszukiwań nowych metod na wyróżnienie się na rynku. Najczęściej wybieranym sposobem, jest optymalizacja procesu dostawy. Przedsiębiorcy wykorzystują w tym celu właśnie aplikacje oraz technologie mobilne.

- Obecna sytuacja jest sygnałem dla logistyki do ciągłej pracy nad wyeliminowaniem ograniczeń, a dla sprzedających nad wprowadzeniem bezpłatnej dostawy, dbając o przejrzystą procedurę zwrotów - doradza Sławomir Woźniak, dyrektor sprzedaży SOOT.pl. I dodaje: - Rynek e-commerce wprowadził potrzebę ciągłej mobilności. Pracownicy każdego szczebla, muszą mieć dostęp do pełnych informacji na temat bieżących zamówień, ponieważ również odbiorca chce posiadać bardzo szczegółowe informacje o realizacji swojego zamówienia.

Potwierdzają to badania UPS Pulse of the Online Shopper, w których 52 proc. respondentów odpowiedziało, że lepsza dla nich byłaby informacja o przewidywanej dacie dostawy, niż ogólnikowo podana liczba dni, które zajmie dostarczenie produktu. Bardzo wysoki odsetek, bo prawie 60 proc. kupujących, przerwało kiedyś zakupy ze względu na długi czas dostawy lub brak informacji o niej. Istotną kwestią dla użytkownika nadal jest bezpłatny transport, który może wpłynąć na ostateczne decyzje zakupowe. 67 proc. ankietowanych zadeklarowało, że byłoby w stanie zaczekać do 13 dni dłużej, gdyby możliwy był wybór bezpłatnej przesyłki na terenie kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.