Handel przypomina "grę w trzy kubki"

Autor: Gazeta Wyborcza 29 października 2015 09:12

Co kupuje statystyczny Polak? Pomidory i mięso - łopatkę wieprzową lub ćwiartkę kurczaka. I crocsy, oczywiście w promocji - pisze Gazeta Wyborcza.

Handel przypomina grę w trzy kubki. Niby konsument doskonale widzi, co się dzieje. Ale ostatecznie sklep żongluje kubkami na tyle biegle, aby klient uszczuplił portfel, czy to się mu podoba, czy nie. W grze w trzy kubki na początku ruchy rozgrywającego są powolne, tak aby zachęcić potencjalnych uczestników. Tak samo odwracają uwagę sklepy. Robią to dzięki gazetkom reklamowym.

Za umieszczenie konkretnego produktu w gazetce zwykle płaci jego producent. Toteż np. w gazetkach hipermarketów większość oferty stanowią produkty znanych marek FMCG (dobra szybko zbywalne).

Z kolei dyskonty mniej więcej połowę swoich reklamówek poświęcają na promocję artykułów nieżywnościowych. Promują ubrania sportowe, torby, buty, książki, artykuły motoryzacyjne itp.

Tymczasem dla sklepu takie produkty charakteryzują się wysoką rentownością, są też chętnie kupowane. Po trzecie, sieci promują produkty, którymi chcą się na rynku wyróżnić. To mogą być akcje specjalne (sławetne bitwy o crocsy czy torebki Wittchen), ale głównie są to wyroby marek własnych.

Czytaj więcej w "Gazecie Wyborczej".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    1,84

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.