Handel rosyjski wpadł w depresję

Autor: WPHiI za Gazeta.ru 14 września 2015 14:27

Obroty handlu detalicznego w Rosji w 2015 roku, wg danych Rosstatu, zademonstrowały najbardziej dramatyczny spadek od 1991 r: - 8.1% w pierwszym półroczu br. Poprzedni rekord odnotowano w 1995 r: - 6.2% w ujęciu rocznym - podaje Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Moskwie.

Sieci handlowe ogarnął pesymizm, oceniają analitycy firmy konsultingowej "Magazin magazinow", która oceniła stan rynku detalicznego na podstawie wyników działalności 50 największych spółek ("Development Director Index").
Indeks ocenia nastroje wśród największych sieci handlowych. Jest on obliczany na podstawie wyników działalności spółki w poprzednim kwartale, w tym oceny sprzedaży i ilości nowo otwartych placówek, a także szacunków przyszłych zmian. Maksymalna liczba punktów - 10 (wysoki poziom optymizmu), wartość minimalna - 0 (ocena całkowicie negatywna), 5 - nastrój neutralny. W rezultacie badań, średnia ocena bieżącej sytuacji wyniosła 4,9 punktu.

Okazało się, że w najgorszej sytuacji znajdują się sieci kin oraz operatorów rozrywki, otrzymali tylko 4 punkty.
Niewiele lepiej oceniają sytuację przedsiębiorstwa zajmujące się handlem odzieżą - 4,2 punktu. Dalej lokują się sieci sprzedaży perfum, kosmetyków i sprzętu gospodarstwa domowego - wskaźnik dla nich wynosi 4,5 punktu. Obuwie i dodatki - 4,8 punktu.

Tuż powyżej poziomów neutralnych znajdują się restauracje i kawiarnie - 5,2 punktu, towary dla domu, hobby i artykułu sportowe - 5,9 pkt. Najlepsza sytuacja jest obserwowana w segmencie handlu towarami dziecięcymi - 6,2 pkt.

- Należy zauważyć, że spadek obrotów o 8,2% nie odzwierciedla rzeczywistego spadku popytu i zmniejszenia się liczby zakupów, ponieważ ze względu na rosnące ceny obroty w ujęciu wartościowym zmniejszyły się nie tak dynamicznie niż rzeczywista liczba transakcji - zauważa Julia Merab, zastępca dyrektora departamentu nieruchomości komercyjnych GVA Sawyer.

W przypadku sprzedaży detalicznej żywności i odzieży, jest to spadek średnio o 5-8%. Oznacza to, że popyt na towary pierwszej potrzeby obniżył się wraz ze spadkiem przychodów, a popyt na pozostałe towary spadł jeszcze bardziej - przywołuje statystyki Walentin Gawriłow, dyrektor badań w CBRE.
Ciekawostką, w jego ocenie, jest to że w segmencie spożywczym najbardziej spadła sprzedaż ryb (11,8%).

Najbardziej ucierpiały sklepy działające w wyższych segmentach cenowych. O zamknięciu części sklepów już poinformowały: Adidas, InCity, Media Markt, Samsung, Sportmaster, Stockmann. Ponadto o wstrzymaniu się z otwieraniem nowych punktów mówią holdingi BNS Grup, Inditex, LPP i Melon Fashion Group. Szereg międzynarodowych operatorów z końcem roku, z różnych powodów, zamknął ostatnie punkty handlowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,54

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.