Handel transgraniczny w Polsce do końca 2017 roku wzrośnie o prawie 24%

Autor: www.dlahandlu.pl 12 stycznia 2017 13:11

Polscy e-konsumenci dokonujący zakupów transgranicznych nadal poszukują dobrych okazji. 88% osób kupujących w Chinach, 51% kupujących w Niemczech oraz 58% kupujących w Wielkiej Brytanii twierdzi, że lepsze ceny są czynnikiem decydującym o zakupach za granicą zamiast w ich własnym kraju - wynika z najnowszego badania PayPal i Ipsos. Ipsos szacuje, że wartość handlu transgranicznego w Polsce wzrośnie o 23,8% w stosunku do roku 2016.


Uzyskanie dostępu do przedmiotów niedostępnych w kraju również znalazło się wysoko jako przyczyna do dokonywania zakupów międzynarodowych (opcja wybrana przez 49% kupujących w Chinach, 53% kupujących w Niemczech i 59% kupujących w Wielkiej Brytanii).

Jeśli chodzi o czynniki, które skłoniłyby Polaków kupujących online do dokonania zakupu w zagranicznym sklepie internetowym, kluczowe okazały się: obsługa klienta w jego własnym języku (opcja wybrana przez 41% Polaków kupujących online) i możliwość znalezienia przedmiotów trudno dostępnych na lokalnym rynku (38%). Warto dodać, że na popularność transgranicznych e-zakupów silnie wpływają określone okresy w roku, wśród których prym wiodą Święta Bożego Narodzenia (wskazane przez 39% kupujących transgranicznie jako okazja do częstszych niż zwykle zakupów transgranicznych) i wyprzedaże sezonowe (wskazane przez 32% respondentów).

W miarę wzrostu popularności zakupów transgranicznych w Polsce, Polacy coraz chętniej ufają stronom internetowym z zagranicy i w coraz mniejszym stopniu skupiają się na kraju ich pochodzenia: 40% Polaków kupujących online zgadza się z twierdzeniem, że nie jest ważne czy sprzedawca jest zlokalizowany za granicą, a 32% twierdzi, że ufa sklepom internetowym z innych krajów tak samo jak sklepom z własnego kraju. Jednocześnie zarówno kupujący wewnątrz kraju, jak i transgranicznie, dzielą pewne obawy stanowiące bariery dla dalszego rozwoju e-handlu. Dla 38% kupujących online obawy związane z możliwością otrzymania przedmiotu niezgodnego z opisem są czynnikiem powstrzymującym przed dokonywaniem częstszych zakupów online w ramach własnego kraju. Wśród osób dokonujących online zakupów transgranicznych odsetek osób żywiących podobne obawy wynosi 22%. Innym powodem wymienianym jako bariera dla częstszych zakupów online są koszty dostawy, wskazywane przez 29% kupujących wewnątrz kraju oraz 20% kupujących transgranicznie.

- Wszystko sprowadza się do transparentności i zaufania do sprzedawcy. Elementy, takie jak opis produktów lub koszty dostawy powinny być łatwe do znalezienia na stronie sklepu i opłacalne dla klienta – komentuje Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. - Handel transgraniczny może mieć znaczący wpływ na wzrost przychodów przedsiębiorców. Celem PayPal jest ułatwianie użytkownikom dostępu do nowych rozwiązań oraz międzynarodowych rynków.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane