Handlowe otwarcia w jasnych barwach - innowacje w oświetleniu według JLL

Autor: pr 5 lipca 2017 09:27

Jak dowiadujemy się z raportu JLL „Rynek handlowy w Polsce” za pierwszy kwartał br., całkowita wartość transakcji inwestycyjnych dotyczących nieruchomości sektora handlowego wzrosła o 21% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przewiduje się, że do stycznia 2018 r. powstanie łącznie 511 000 m2 nowej powierzchni handlowej - o 10% więcej niż w 2016 r.

Poziom nasycenia centrami zakupowymi wynosi obecnie 247 mkw/ 1 000 mieszkańców. Przekraczamy tym samym średnią europejską (206 mkw./ 1 000 mieszkańców ) i doganiamy kraje Zachodu, dla których wynosi on 264 mkw./ 1 000 mieszkańców. Odrębny trend stanowią modernizacje istniejących obiektów. Jak donoszą analitycy JLL, rozbudowę i technologiczne zmiany, mające na celu utrzymanie atrakcyjności placówek, realizowały w ostatnim czasie m. in. Atrium European Real Estate Limited czy Carrefour. Przykładem ciekawej innowacji w branży modowej jest montowanie w sklepach z odzieżą, obuwiem i akcesoriami oświetlenia zapewniającego maksymalnie wierne odzwierciedlenie kolorów oglądanych artykułów. Na Zachodzie istnieją już placówki, w których urządzenia gwarantujące oddawanie barw na poziomie 95% stosuje się na całej powierzchni. Jednym z nich jest najnowsza berlińska filia Shoe City.

Charakterystyka obiektu

Shoe City to multibrandowa sieć sklepów obuwniczych, oferująca buty przeszło sześćdziesięciu prestiżowych firm. W asortymencie można znaleźć artykuły sygnowane przez m. in.: sOliver, Tommy Hilfiger, Lacoste czy Tom Tailor. W parze z rozpoznawalnością oferowanych marek idzie lokalizacja i wystrój placówek handlowych. Nowa filia, mieszcząca się przy ulicy Tauentzienstraße, położona jest tuż obok chętnie odwiedzanego przez turystów parku Tiergarten. Przestrzenną, wynoszącą niemal 1200 metrów kwadratowych powierzchnię obiektu wypełniają półki, ekspozytory i kanapy, na których można wygodnie przymierzyć buty. Frontowa ściana poziomów 0 i +1 jest w całości przeszklona.
– Duża dostępność światła dziennego jest bardzo korzystna z punktu widzenia wizualnego komfortu klientów i pracowników sklepu. Światło słoneczne, naturalne, jest punktem odniesienia jeśli chodzi o współczynnik oddawania barw CRI=100. Im bardziej światło naturalne wnika w głąb sklepu, tym większe korzyści wizualne – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska i Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Dodatkowo, w przeszklonych pomieszczeniach można wykorzystać systemy sterowania oświetleniem z czujnikami natężenia światła dziennego. Pozwala to na zmniejszenie natężenia światła sztucznego i oszczędzenie energii elektrycznej – tłumaczy.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane