Hortex z ofertą napojów gazowanych

www.portalspozywczy.pl 5 kwietnia 2017 18:05

Hortex z ofertą napojów gazowanych fot. materiały prasowe

Hortex zadebiutował na rynku napojów gazowanych z Hortex Bubbles w czterech smakach.

Według danych firmy kategoria napojów gazowanych to druga co do wielkości kategoria napojów (największa to woda). 50 proc. Polaków deklaruje, że pije napoje gazowane minimum raz w miesiącu, w tym 30 procent minimum 2 razy w tygodniu. Blisko 70 procent pijących napoje gazowane pije także soki, nektary i napoje. Najczęściej sięga po nie dla ugaszenia pragnienia - informuje Hortex.

Na przestrzeni ostatniego roku rynek soków, nektarów i napojów zmniejszył się nieznacznie (o 2,3 procent) do poziomu blisko 1,18 mld litrów. Osiągnął wartość ponad 3,7 mld złotych (spadek o 1,2 procenta ver. rok poprzedni). W tym samym czasie segment soków i nektarów (z wyłączeniem produktów dla dzieci) wzrósł o 2,9 procenta i zyskał na wartości 5,4 procenta – najszybciej rosła w nim sprzedaż soków tłoczonych/NFC, wzrosła także sprzedaż soków na bazie marchwi. Za spadek rynku odpowiadają marki własne sieci handlowych (patrząc na rynek bez marek własnych był on praktycznie stabilny). Zmniejszyły sprzedaż także napoje (przede wszystkim z półki ekonomicznej) oraz produkty dla dzieci.

Napoje premium są największym segmentem (patrząc na rynek bez marek własnych) pod względem wolumenu, na drugim miejscu znajdują się soki i nektary premium, natomiast największą wartość obrotów generują soki i nektary, a napoje premium zajmują drugie miejsce.

Sprzedaż napojów marki Hortex (bez produktów dla dzieci) wzrosła o 27,3 procenta. Marka umocniła także swoją pozycję w sokach i nektarach (bez produktów dla dzieci) a jej sprzedaż wzrosła o 13,5 procenta. Dzięki temu udziały Hortex w kategorii soków, nektarów i napojów wynoszą 17,5 procenta ilościowo i 15,5 procenta wartościowo.

Poza dyskontami najwięcej soków, nektarów i napojów sprzedawana jest w sklepach do 300 metrów kwadratowych, na kolejnych miejscach uplasowały się super- i hipermarkety. Jeżeli chodzi o opakowania to wyraźnie zyskują butelki plastikowe (PET), tracą kartony i butelki szklane. Najważniejszą pojemnością pozostaje 1 l, natomiast najszybciej rośnie udział produktów w opakowaniach do 0,5 l i 1,75 l.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.