Hortimex: Produkty z niższej półki to też odpowiedź na potrzeby konsumenta
- Na rynku żywności mamy półkę wysoką, średnią i niską. Produkt z niskiej półki to produkt tańszy. Nie oznacza to, że jest zły albo szkodliwy, ale pewnie mniej wartościowy, bardziej przetworzony. To też jest odpowiedź na potrzeby konsumenta, którego nie stać na produkt o lepszej jakości - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.
- Na rynku żywności pojawia się coraz więcej produktów. Toczy się gra o uwagę konsumenta i o moment, w którym ten konsument dokona wyboru. Ta gra ma to do siebie, że toczy się w sposób, który do końca nie satysfakcjonuje ani jednej ani drugiej strony. Jednak nie powiedziałbym, że prowadzi to do tego, żeby ktokolwiek był przegrany. Nie chodzi bowiem o to, żeby oszukiwać się nawzajem. Oszustwem jest sytuacja, kiedy sprzedaje się coś jako coś innego albo mówi się, że coś jest bardzo zdrowe, a nie jest. Tym zajmują się komisje etyki. Jeszcze inną sytuacją jest fałszowanie żywności, które jest zjawiskiem nagannym i powinno być bezwzględnie karane - uważa Kowalewski.
Prezes Hortimeksu wskazuje, że czasami konsumenta po prostu nie stać na droższą i lepszej jakości żywność.
Przeczytaj także:
- Wszystko jest kwestią świadomości konsumenta i grubości jego portfela. Inaczej wygląda konsumpcja w wielkich miastach, gdzie średnie dochody są wyższe. Czasem jest tak, że konsument po prostu musi wybrać parówkę z mniejszą zawartością mięsa. Dlatego to dobrze, że konsumenci podnoszą swoją świadomość. Natomiast dobrze by było, gdyby podnosili ją w sposób zrównoważony i spokojny - mówi.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- Sb 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Sb 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł